FANtv-nl-logo-mobile

Mitsubishi Sportback (conceptauto)

Mitsubishi Motors staat op de IAA in Frankfurt met enkele opzienbarende conceptauto's en nieuwe modellen die een duidelijk karakterstatement neerzetten.Hier vind je meer informatie over de Concept-Sportback en de nieuwe Lancer. 


Concept-Sportback
De Mitsubishi Concept-Sportback is een conceptauto voor het steeds populairder wordende segment van de sportieve 5-deurs hatchbacks. Hij is gebaseerd op een volledig nieuw door Mitsubishi Motors ontwikkeld platform. Dit platform is van strategisch belang voor Mitsubishi want het is flexibel genoeg om als basis te dienen voor diverse nieuwe modellen, van een crossover-SUV tot varianten in het C-segment, afhankelijk van wat de markt vraagt.

Het exterieur van de Concept-Sportback geeft duidelijk aan hoe nieuwe Mitsubishi's er in de nabije toekomst uit zullen zien. Het sportieve wigvormige profiel, de scherpe lijnen, de sportieve uitstraling dankzij de lange wielbasis en de grote spoorbreedte, de opvallende grille met het logo van Mitsubishi en de nadrukkelijke schouderlijn aan de achterzijde van de auto belichamen Mitsubishi's visie op een sportieve hatchback.


Lancer
De Lancer Evolution IX, die in het laatste kwartaal van dit jaar in Europa op de markt verschijnt, is ook prominent aanwezig op de stand van Mitsubishi Motors. De Lancer Evolution IX is weer krachtiger dan zijn voorganger (de nieuweling heeft 280 pk) en is voorzien van Mitsubishi's MIVEC*-technologie, een zesversnellingsbak, Bilstein-schokdempers, gesmede lichtmetalen 17-inchwielen van BBS en een aluminium dak. Het weggedrag is verder geoptimaliseerd evenals de aërodynamica.


Gelijktijdig met de komst van de nieuwe Lancer Evolution IX krijgen alle overige leden van de Lancer-familie - qua verkoopaantallen de nummer twee in Mitsubishi's modellengamma dankzij het grote succes in Rusland - een facelift. Het gezicht van de Lancer wordt hoekiger en de auto krijgt nieuwe bekledingsstoffen en afwerkingsmaterialen, completere uitrusting** (automatische airconditioning) en een nieuw Sport Package.




Stijgende lijn in Europa
De Europese verkoopcijfers van Mitsubishi over de periode januari-juni 2005 maken duidelijk dat de stijgende lijn die Mitsubishi twee jaar geleden heeft ingezet, doorzet dankzij een verkooptoename van 22 procent ten opzichte van vorig jaar (137.088 verkopen tegenover 112.579). In het eerste halfjaar waren Rusland (24.726 verkopen), Duitsland (23.363 verkopen) en Engeland (21.618 verkopen) de grootste markten voor Mitsubishi.


Vooral de Colt (37.615 verkopen) en de Lancer (28.395 verkopen) hebben sterk bijgedragen aan het succes in Rusland. De Lancer scoorde daar erg goed en werd zelfs verkozen tot Auto van het Jaar in zijn segment en tot populairste importauto van Rusland.


Dankzij de introductie van nieuwe modellen als de Grandis DI-D met een 136 pk sterke dieselmotor, de 280 pk sterke Lancer Evolution IX en de Colt Coupé-cabriolet, verwacht Mitsubishi zijn verkoopdoelstelling van 260.000 exemplaren ruimschoots te bereiken.

Vergelijkbare artikelen