FANtv-nl-logo-mobile

Sterke verkoopstijging van Honda in dalende markt

Honda heeft in het eerste kwartaal van 2009 een verkoopstijging van 18% genoteerd. Opvallend, omdat de totale automarkt een duikvlucht maakte. Compacte en zuinige modellen zijn de sleutel van dit succes.


Ondanks een sterk dalende markt heeft Honda Nederland ook het eerste kwartaal van 2009 weer positief afgesloten met een verkoopstijging van 18 %. Honda is daarmee het merk met het hoogste stijgingspercentage in Nederland.



De totale autoverkopen in Nederland vertonen in het 1e kwartaal van 2009 een dalende tendens. Honda groeit tegen deze ontwikkeling in en verkocht 18 procent meer autos dan in dezelfde periode in 2008. Hierdoor bereikte het marktaandeel van Honda in maart een record van 2,9 procent.


Compacte en zuinige modellen zijn in Nederland verreweg het populairst. De Jazz, de Civic en de Civic Hybrid scoren daarom goed. De op 4 april gentroduceerde hybrideauto Insight sluit perfect aan bij deze trend.


Groenste autofabrikant
Honda is de groenste autofabrikant ter wereld. Van alle verkochte Hondas heeft 85 procent het groene label. Daaruit blijkt maar weer eens hoezeer het automerk zich richt op milieuvriendelijke technieken. Honda acht zich medeverantwoordelijk voor het behoud van het milieu en zet zich daarom op alle fronten in om hier aan bij te dragen. Bij alle initiatieven stelt Honda het milieu centraal.


Dat dit geen vrijblijvende kwestie is, blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat Honda als een van de eerste autofabrikanten wil voldoen aan de nieuwe CO2-emissienorm van 120 g/km, die in 2012 ingaat. Om dit te realiseren, wil Honda dat op korte termijn wereldwijd één op de tien verkochte Hondas is voorzien van hybrideaandrijving

Vergelijkbare artikelen

© FANtv.nl