FANtv-nl-logo-mobile

Ferrari 575M Maranello

De Ferrari 575M Maranello is nog veel indrukwekkender dan de 550. De motor is groter en levert maar liefst 22 kW meer, de neus is veranderd, aërodynamica verbeterd en het complete interieur is vernieuwd. Kortom: een snel paard uit de Ferrari familie.


Ferrari bewees met de 550 Maranello dat een auto met een V12 voorin de meest gerenommeerde middenmotor sportwagens ter wereld kan overtreffen. Maar de ontwerpers leunden vervolgens niet lui achterover; ze creëerden de nieuwe 575M Maranello die nog weer indrukwekkender is.

Rijgedrag
Naast het uiterlijk is ook het onderstel nog weer fraaier, de remmen krachtiger en de auto is als extra met F1-sequentiële schakeling leverbaar. Dit maakt de 575M Maranello even adembenemend snel als bij de handgeschakelde versie: van 0 tot 100 kilometer per uur in slechts 4,2 seconden. Maar belangrijker nog is de veilige, comfortabele manier waarop hij zijn prestaties levert, want dat maakt de Maranello werkelijk tot een klasse op zich.



De ultieme sensatie ligt toch onder de motorkap. De motorinhoud is gestegen van 5.5 naar 5.75 liter en ook de compressie in de 12 cilinders is toegenomen. Hierdoor is het vermogen ook flink toegenomen van 485 pk tot 515 pk. Het koppel steeg tot 589 Nm.



De versnellingsbak si vernieuwd en het automerk heeft enkele snufjes uit de Formule 1 overgenomen. Bij de 575M heb je de keuze voor het schakelen met pook of door middel van de flippers achter het stuur. Daarnaast heb je ook de keuze tussen sport of comfort bij het schakelen. De comfortstand is voor ritjes op glad of nat wegdek en de sportstand voor het betere, snelle werk. Waan je je in de wereld van Barichello of Schumacher!



Interieur
Het eerste wat opvalt zijn de leren, sportieve kuipstoelen. De sportieve look wordt aangevuld door de formule 1 schakelhendels achter het stuur. Rechts om een versnelling hoger te gaan en links om terug te schakelen. De toerenteller springt bijna uit het dashboard. Deze is zeker niet onbelangrijk als je de V12 even tot het uiterste wilt drijven Je wilt toch weten wanneer je moet schakelen. Daarnaast prijkt de kleinere kilometerteller. Het kleine pookje in het midden maakt het sportieve geheel helemaal af.



Exterieur en smoel
Dit volbloed is een genot om naar te kijken: van de fraaie voorgevel, naar de welgevormde flanken richting het fraaie achterwerk. De wielen zijn helemaal in de stijl van Ferrari: vette velgen met het Ferrari-logo erop. op de neus van de auto zie je een groot gat en die is hard nodig om lucht door te laten. Met zoveel vermogen is er genoeg te koelen. Aan de achterkant zitten vier dikke pijpen waardoor de lucht wordt uitgeblazen.






Vergelijkbare artikelen

© FANtv.nl