FANtv-nl-logo-mobile

Banden voor de sportieve rijder

Vredestein heeft in Rome twee nieuwe autobanden gepresenteerd. De Ultrac Sessanta en de Sportrac 3. Banden voor de ultra-sportieve rijder.


Ultrac Sessanta
De Ultrac Sessanta is een band uit Ultra High Performance segment. Deze band is bedoelt voor auto's uit het topsegment. Denk daarbij bijvoorbeeld aan de BMW M5, De Masarati Coupé, de Audi S6 en S8 en de Mercedes CLK AMG. De verkoop van dit soort auto's is de afgelopen jaren flink gestegen, waardoor er een grote vraag is naar gespecialiseerde banden. Ook vanuit de tuningmarkt is er veel belangstelling voor een extra-sportieve band.



   

De technici van Vredestein hebben ervoor gezorgd dat de banden snelheden aankunnen waarmee je normaal gesproken alleen maar door de lucht vliegt. De Ultrac Sessanta's geven geen krimp als je met 300 kilometer per uur over het asfalt scheurt.


Bij de banden - die leverbaar zijn in de formaten 18, 19 en 20 inch - is er niet alleen aandacht besteed aan de prestaties, maar ook aan het design. Het prachtige lijnenspel komt van de tekentafel van de Italiaanse meesterontwerper Giugiaro.


De naam Sessanta verwijst naar het zestig jarig bestaan van de bandenfabriek uit Enschede. Sessanta is het Italiaans voor zestig. Vredestein benadrukt zo hun zestigjarige ervaring in het ontwikkelen van topsegment-banden.



Sportrac 3
Ook de Sportrac 3 is een ontwerp van Giugiaro design. Deze opvolger van de Sportrac 2 is gepositioneerd in het High Performance segment en bedoeld voor auto's als de Alfa 159, de Volvo S40 en V50, en de Volkswagen Passat. De band kenmerkt zich door een verbeterde waterafvoer en aangescherpte rijprestaties. Door de ronde footprint is er een snellere afwatering mogelijk wat voor betere prestaties zorgt onder natte omstandigheden.
    


De remweg is korter (zowel op een nat als droog wegdek) en de band de grip is verbeterd ten opzichte van zijn voorganger. De Sportrac 3 is geschikt tot snelheden van 240km/u en sportief rijgedrag. 


Door nieuwe technieken zoals de plaatsing van de staalgordel dichter bij het loopvlak, vernieuwde verstevigingsbruggen tegen dwarskrachten en het toepassen van sterkere schouders en wangen is Vredestein er in geslaagd de prestaties van zijn banden weer verder op te voeren. Meer informatie over de Ultrac Sessanta en de Sportrac 4 vind je in de video.


Vergelijkbare artikelen

© FANtv.nl