FANtv-nl-logo-mobile

Acer palmatum atropurpureum wordt langzaam groen

• Pucca
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
Lees meer
23 juli 2009 14:56 #1 door Pucca
Begin deze lente heb ik een Acer palmatum atropurpureum gekocht. Hij staat in een flinke pot op het balkon, en op een beetje windschade na lijkt hij zich best thuis te voelen. Alleen beginnen de bladeren (zowel bestaande als nieuwe groei) steeds meer donkergroen te worden in plaats van rood.

Ik dacht eerst dat dit misschien door teveel zon kwam, maar ook de meer beschutte blaadjes binnenin het boompje worden net zo groen.

Heeft iemand enig idee of en hoe ik mijn boompje weer mooi rood kan krijgen?

Muiz2009-07-23 16:58:04

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24 juli 2009 22:43 #2 door blogbot
Beantwoord door blogbot in topic Acer palmatum atropurpureum wordt langzaam groen
Er bestaan verschillende Acers. Die van u is zeker niet de Acer Palmatum atropurpureum. Mocht er bij de plant een kaartje hebben gezeten, dan is dit waarschijnlijk door een klant verkeerd teruggeplaatst.

Plantadvies

Mee kijken op de site van Plantadvies, klik dan hier.

Lees meer
17 aug 2009 15:28 #3 door Klus-ster
Beantwoord door Klus-ster in topic Acer palmatum atropurpureum wordt langzaam groen
Ik heb reeds 12 jaar een acer palmatum atropurpureum staan. Al die jaren is hij schoon rood geweest. Alleen de onderkant van de bladeren was wat groen. Maar dit jaar is de mijne ook meer groen dan rood. In het voorjaar was hij nog rodd maar hij is langzaam groen geworden. Alleen de nieuwe toppen zijn nog wat rood.

Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden

© FANtv.nl