- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Materialen
- Gaas voor gipsplaat
Gaas voor gipsplaat
- cavaliertje
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
06 sept 2009 11:49 #1
door cavaliertje
Gaas voor gipsplaat werd gestart door cavaliertje
Breng eerst het gaas op en dan daar overheen het stuc?
Of eerst stuc en dan gaas?
Of eerst stuc en dan gaas?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
06 sept 2009 12:44 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Gaas voor gipsplaat
Eerst gaas en dan afsmeren.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
07 sept 2009 09:42 #3
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Gaas voor gipsplaat
Gaas met plakrand kun je op de gipsplaat plakken, anders doe je eerst een dunner laagje stuc, gaasje erin drukken en afsmeren.
An error has occurred. Hit any user to continue.
- deliasik
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
07 sept 2009 21:22 #4
door deliasik
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
Beantwoord door deliasik in topic Gaas voor gipsplaat
Waar wil je het voor gebruiken?
Ik heb ooit op advies gaas op mijn plafondgipsplaaten gebruikt en dat is met strijklicht nog altijd te zien. Irriteer me al 9 jaar maar stucken is nogal duur.
Als je van plan bent alleen dun glad te trekken zal je de gaasjes erdoorheen blijven zien of een richel krijgen op een normale gipsplaat. Je moet dan minimaal 3mm stucken om het echt strak te krijgen. Dat is een vak apart.
Als de platen goed stabiel vast zitten en niet snel zullen bewegen is het misschien beter om de rondingen met een scherp mes in een V-vorm te snijden en die op te vullen met een goede gipsplaat vuller.
Of wat ook werkt is de paarse zak waarmee je blokken kan lijmen, strijkt ook lekker glad (fix en finish)
Hiermee heb je minder kans op richels blijven zien door dat gaas.
Je kan ook de 12mm dikke wandstuckplaatgebruiken want daar zit aan de zijkanten een verdunning voor de gaastape. Gebruik de brede gaastape 10cm oid.
Ik heb ooit op advies gaas op mijn plafondgipsplaaten gebruikt en dat is met strijklicht nog altijd te zien. Irriteer me al 9 jaar maar stucken is nogal duur.
Als je van plan bent alleen dun glad te trekken zal je de gaasjes erdoorheen blijven zien of een richel krijgen op een normale gipsplaat. Je moet dan minimaal 3mm stucken om het echt strak te krijgen. Dat is een vak apart.
Als de platen goed stabiel vast zitten en niet snel zullen bewegen is het misschien beter om de rondingen met een scherp mes in een V-vorm te snijden en die op te vullen met een goede gipsplaat vuller.
Of wat ook werkt is de paarse zak waarmee je blokken kan lijmen, strijkt ook lekker glad (fix en finish)
Hiermee heb je minder kans op richels blijven zien door dat gaas.
Je kan ook de 12mm dikke wandstuckplaatgebruiken want daar zit aan de zijkanten een verdunning voor de gaastape. Gebruik de brede gaastape 10cm oid.
Als je iets vertrouwelijks kwijt bent, kijk eens op de glasplaat van een kopier.
- drabber
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 sept 2009 19:53 #5
door drabber
beter goed gejat dan slecht bedacht
Beantwoord door drabber in topic Gaas voor gipsplaat
Ik heb mijn muren en plafond afgewerkt met een stuclaag . Eérst heb de de naden en alle gatjes dicht gestop met Fix en finish zodat ik een vlakke ondergrond kreeg. Alles goed laten drogen daarna een tweede laag aan gebracht en ziet er naar jaren nog goed uit. Mijn ervaring is als je het in één keer doet op plaatsen van b.v. de naden de laag stuc van verschillende dichte is en door het drogen van de fix en finish het iets krimpt. De fabrikant kan wel zeggen dat het niet krimpt maar ik vind van wel .
succes met je klus
succes met je klus
beter goed gejat dan slecht bedacht
Tijd voor maken pagina: 0.145 seconden