FANtv-nl-logo-mobile

Verf/Muurverf dilemma.

• kurt
  • kurt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26 okt 2009 13:00 #1 door kurt
Verf/Muurverf dilemma. werd gestart door kurt
Graag zou ik jullie advies/mening willen.

Bij mij in huis moet opnieuw gelatexed en geverfd worden. Heb 2 schilders over de vloer gehad. M.n. het houtwerk is in 4 jaar ontzettend verkleurd.
De ene schilder adviseert een dure verf en ook een dure muurverf (10 liter €150). De andere schilder geeft aan om gewoon gamma-verf te gebruiken. Volgens hem maakt het niet uit wat er op zit. Beide verkleuren, is zijn standpunt.
Nu zit er Flexa hoogglans (extra duurzaam. Blijkt helaas niet uit het kleurbehoud).
Graag jullie advies, heb geen zin om iedere 4 jaar te hele boel te laten schilderen. En als het dan toch moet, liefst niet met verf van €30 a €40 per liter.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26 okt 2009 20:51 #2 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Verf/Muurverf dilemma.
Qua muurverf ben ik helemaal tevreden met Histor, n.l. Perfect Finish (=acrylaat-dispersie, geen latex).
Qua lakverf trouwens ook, maar ik geloof onmiddellijk dat een professionele verf die vele malen duurder is iets langer mee gaat. Dan zeg ik: ga je het zelf doen, neem dan gewoon de betaalbare verf en laat je het doen, neem dan de verf die het langst goed blijft, zo hou je de schilder 't langst buiten de deur. Rekenen kun je zelf.

Elke verf verkleurt na een aantal jaar, vooral rode tinten.
Met Gamma-verf heb ik ook 's gewerkt, beviel OK, al heb ik niet kunnen zien hoe die verf het door de jaren heeft gehouden.

Ander betaalbaar alternatief: Wijzonol, ook prima verf.

An error has occurred. Hit any user to continue.

• kurt
  • kurt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
28 okt 2009 09:49 #3 door kurt
Beantwoord door kurt in topic Verf/Muurverf dilemma.
Ok, bedankt voor het antwoord.
Het is soms zo tegenstrijdig wat schilders zeggen. Zelf heb ik zoiets, als het toch verkleurt waarom dan de duurste verf erop smeren.

Lees meer
28 okt 2009 19:41 #4 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Verf/Muurverf dilemma.
Nou ja, er zijn wel meer factoren dan alleen verkleuren.
Verder zijn schilders ook mensen. Mensen met meningen en voorkeuren.
Van een professionele schilder zou ik niet snel verwachten dat deze een goedkope huismerk verf zou aanbevelen, wat overigens nog niet per se iets zegt over de kwaliteit van de verschillende verven.

Mijn mening is gewoon eentje van een amateur klusser. Om zoveel geld uit te geven voor een potje verf ben ik gewoon te gierig, ik denk dan: met Histor heb ik voor een redelijke prijs prima ervaringen, waarom zou ik iets anders nemen.

Iemand anders die zweert bij de duurste verf, prima. Misschien zou ik ook een andere mening kunnen krijgen als ik het eens uitprobeerde, wie zal het zeggen...

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.282 seconden