- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Materialen
- Isoleren buitenvloer
Isoleren buitenvloer
- Pikeurtje
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
02 jan 2010 09:22 #1
door Pikeurtje
Isoleren buitenvloer werd gestart door Pikeurtje
In ons huis hebben we een soort van uitbouw in de slaapkamer, vroeger is dit volgens mij een veranda geweest maar is er later een wand op gezet om de slaapkamer te vergroten.
Het geval is, dit stuk steekt ongeveer 1.5 meter uit van het huis over de tuin heen. Dit is enkel gedaan met houten planken waarop onze laminaat vloer ligt. De vloer is dan ook echt steenkoud op het moment.
Het gaat dus om het blauwe stuk in het plaatje:
Ik zit te denken om het te isoleren met steenwolplaten en er een bijvoorbeeld landbouw plastic tegen aan te nieten om te voorkomen dat het vochtig wordt, aangezien het buiten bevestigd moet worden. Het aanzicht is niet zo belangrijk, je kan het alleen zien als je eronder staat wat praktisch nooit voorkomt.
Is dit een goed idee of zijn er betere oplossingen?
Het geval is, dit stuk steekt ongeveer 1.5 meter uit van het huis over de tuin heen. Dit is enkel gedaan met houten planken waarop onze laminaat vloer ligt. De vloer is dan ook echt steenkoud op het moment.
Het gaat dus om het blauwe stuk in het plaatje:
Ik zit te denken om het te isoleren met steenwolplaten en er een bijvoorbeeld landbouw plastic tegen aan te nieten om te voorkomen dat het vochtig wordt, aangezien het buiten bevestigd moet worden. Het aanzicht is niet zo belangrijk, je kan het alleen zien als je eronder staat wat praktisch nooit voorkomt.
Is dit een goed idee of zijn er betere oplossingen?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jan 2010 10:48 #2
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Isoleren buitenvloer
Aan de onderzijde moet je geen dampdichte folie gebruiken (zoals landbouwplasic), die hoort juist aan de "leefzijde", in jouw geval is dat tussen de isolatiewol en de houten planken. Aan de buitenzijde kun je wel een dampdoorlatende folie toepassen. Alleen stel ik mij voor dat je dan nog veel te veel luchtstroom overhoudt als er verder geen afdichting onder zit. Is het niet eenvoudig af te timmeren met een extra laag planken of platen met aan de randen een balk o.i.d. voor het creëren van de nodige ruimte (ca. 10cm)?
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Pikeurtje
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
02 jan 2010 15:33 #3
door Pikeurtje
Beantwoord door Pikeurtje in topic Isoleren buitenvloer
Lijkt me een goed idee, aftimmeren moet geen probleem zijn. De vloer ligt op dikke houten balken die ik aan de onderkant ook af zou kunnen timmeren.
Tijd voor maken pagina: 0.265 seconden