- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Materialen
- Stucen schoonmetselwerk binnenmuur
Stucen schoonmetselwerk binnenmuur
- tien
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
07 juli 2010 23:02 #1
door tien
Groeten, Aad
Stucen schoonmetselwerk binnenmuur werd gestart door tien
Ik wil een muur (schoonmetselwerk) stucen om deze daarna te behangen of om er structuurverf op te zetten. Probleem is dat ik maar een minimale laagdikte kan en wil aanbrengen. Bij de voegen krijg ik toch al gauw een materiaaldikte van ongeveer 1 cm, terwijl ik op de voorkant van de steen zo dun mogelijk wil blijven. Welk stucmateriaal moet ik nu gebruiken (roodband, geelband, goudband, fix and finish)?
En moet de muur ook eerst in een of ander hechtcontact gesmeerd worden?
athvdk2010-07-08 01:02:58
En moet de muur ook eerst in een of ander hechtcontact gesmeerd worden?
athvdk2010-07-08 01:02:58
Groeten, Aad
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 juli 2010 18:23 #2
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Stucen schoonmetselwerk binnenmuur
Voor dit soort vraagstukken ga ik altijd bij de leverancier te rade.
Voor de ondergrond: stuc-primer, omdat het een sterk zuigende ondergrond is.
Rotband wordt aangeraden bij laagdikte vanaf 5mm en Goldband vanaf 10mm, maar ik heb een professionele stucadoor ook een redelijk dunne laag zien aanbrengen met Goldband, volgens mij kun je dit dus ook wel met Rotband of Goldband oplossen. 5mm is best dun voor een stuclaag.
Er is ook een Topstuc verkrijgbaar bij de bouwmarkt, daarop staat dat het voor elke laagdikte geschikt is. Dat heb ik al 's gebruikt en vind het wel een tikje zacht, Rotband lijkt me toch sterker. Misschien ligt het aan mezelf, want ik meng op gevoel.
Voor de ondergrond: stuc-primer, omdat het een sterk zuigende ondergrond is.
Rotband wordt aangeraden bij laagdikte vanaf 5mm en Goldband vanaf 10mm, maar ik heb een professionele stucadoor ook een redelijk dunne laag zien aanbrengen met Goldband, volgens mij kun je dit dus ook wel met Rotband of Goldband oplossen. 5mm is best dun voor een stuclaag.
Er is ook een Topstuc verkrijgbaar bij de bouwmarkt, daarop staat dat het voor elke laagdikte geschikt is. Dat heb ik al 's gebruikt en vind het wel een tikje zacht, Rotband lijkt me toch sterker. Misschien ligt het aan mezelf, want ik meng op gevoel.
An error has occurred. Hit any user to continue.
- tien
- Onderwerp Auteur
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 juli 2010 22:35 #3
door tien
Groeten, Aad
Beantwoord door tien in topic Stucen schoonmetselwerk binnenmuur
EdP
Bedankt voor je info. Ik zal eens op zoek naar stuc-primer en ik ga eens wat informatie over Topstuc opzoeken.
Bedankt voor je info. Ik zal eens op zoek naar stuc-primer en ik ga eens wat informatie over Topstuc opzoeken.
Groeten, Aad
Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden