FANtv-nl-logo-mobile

Stoelmatting conserveren

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24 aug 2010 09:09 #1 door Bert111
Stoelmatting conserveren werd gestart door Bert111
Hallo,

Ik heb een oude buisframestoel, stammend uit de 70er of 80er jaren. De zitting en de rugleuning bestaan uit gevlochten rieten matting (je ziet het spul tegenwoordig verwerkt in radiatorombouwen).

In het midden van de stoelzitting is het riet gebroken. Totdat ik nieuwe stoelen heb gekocht wou ik deze nog graag zolang gebruiken. Mijn idee is om onzichtbare maar zeer sterke lijm aan de achterkant te smeren die de boel bij elkaar houdt.

En mijn vraag is: welke lijm? Ik heb witte houtlijm, twee componentenlijm, montagekit (transparant, watergebaseerd) en ook traditionele montagekit, polymax.

Cory2010-08-24 11:10:22

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24 aug 2010 11:06 #2 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Stoelmatting conserveren
Ik zit te denken om een op maat gezaagde plaat onder de matting aan te brengen maar ja dat veert niet en zit dus erg hard. Zelfs een kussen erop zit hard vergeleken bij de prettig meegevende matting.

• Bert111
  • Onderwerp Auteur
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
24 aug 2010 13:10 #3 door Bert111
Beantwoord door Bert111 in topic Stoelmatting conserveren
Het is al opgelost. Ik had nog wat beukenhouten latten en die heb ik onder de zitting bevestigd aan twee zijdelingse steunlatten. Daarna heb ik de matting eraan vastgelijmd met houtlijm. Het veert redelijk en het valt niet op.

Tijd voor maken pagina: 0.225 seconden