- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Materialen
- Betonnen bak in de grond
Betonnen bak in de grond
- company1
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
14 apr 2011 04:43 #1
door company1
Betonnen bak in de grond werd gestart door company1
Hallo!
Voor het opslaan van mijn aanhanger moet er een betonnen bak in de grond komen (niet lachen ). Binnenmaten: (l*b*d) 110*155*155).
Snel rekenend kom ik dan uit op ongeveer 1 kuub beton + wapening + bekisting voor zo'n €400,-. Voor dat geld kan ik de aanhanger 3 jaar buitenshuis stallen, en dat wil ik juist niet.
Iemand een idee hoe ik zo'n 'hok' in de grond kan maken met ander materiaal (hoog grondwaterpeil, dus moet goed waterbestendig zijn), of is er een idee om 1 kuub beton voor minder dan €250,- tot €350,- te krijgen?
Heb zitten denken aan betonplex bekleed met platen piepschuim, maar ben bang dat ik na een paar jaar dan alles kan vervangen omdat het is weggerot.
Ben benieuwd!
Johan [img]smileys/smiley2.gif[/img] [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Voor het opslaan van mijn aanhanger moet er een betonnen bak in de grond komen (niet lachen ). Binnenmaten: (l*b*d) 110*155*155).
Snel rekenend kom ik dan uit op ongeveer 1 kuub beton + wapening + bekisting voor zo'n €400,-. Voor dat geld kan ik de aanhanger 3 jaar buitenshuis stallen, en dat wil ik juist niet.
Iemand een idee hoe ik zo'n 'hok' in de grond kan maken met ander materiaal (hoog grondwaterpeil, dus moet goed waterbestendig zijn), of is er een idee om 1 kuub beton voor minder dan €250,- tot €350,- te krijgen?
Heb zitten denken aan betonplex bekleed met platen piepschuim, maar ben bang dat ik na een paar jaar dan alles kan vervangen omdat het is weggerot.
Ben benieuwd!
Johan [img]smileys/smiley2.gif[/img] [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GER.S
- Bezoeker
24 apr 2011 10:16 #2
door GER.S
Beantwoord door GER.S in topic Betonnen bak in de grond
die kuub beton kost niet zoveel hoor; 1 m3 kost ongeveer €100,-- excl btw; komt onder vrachtbij ad € 45,-- dus totaal €175,--
maar dan de wapening en bekisting.. die zullen het wat duurder maken.
andere oplossing; staal! 1 cm dik; buitenzijde's teren, en lassen!
maar even nadenken; boot? het ligt eraan hoeveel grondwater dus.. anders kun je na wat regenbuien je aanhanger erzo uit rijden, en na een weekje droog weer zal je moeten tillen...[img]smileys/smiley22.gif[/img]
maar dan de wapening en bekisting.. die zullen het wat duurder maken.
andere oplossing; staal! 1 cm dik; buitenzijde's teren, en lassen!
maar even nadenken; boot? het ligt eraan hoeveel grondwater dus.. anders kun je na wat regenbuien je aanhanger erzo uit rijden, en na een weekje droog weer zal je moeten tillen...[img]smileys/smiley22.gif[/img]
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden