- Ontvangen bedankjes 0
- FANtv
- Forum
- KLUS
- Materialen
- Hoe bouw ik een mobiele keuken?
Hoe bouw ik een mobiele keuken?
- marcfruytier
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
24 juni 2011 10:53 #1
door marcfruytier
Happy Herbi - plantaardige catering, workshops, recepten en tips voor de bewuste lekkerbek
Hoe bouw ik een mobiele keuken? werd gestart door marcfruytier
Hallo,
Ik wil met een mobiele keuken biologische plantaardig eten gaan verkopen op festivals. Ik wil de keuken bouwen in een caravan of schaftwagen. Het moet een artistieke kleurrijke vrolijke opvallende verkoopwagen worden
Hoe weet ik welke caravan of schaftwagen geschikt is, om er een mobiele keuken van te maken? Wat heb ik er allemaal voor nodig en wat gaat het ongeveer kosten qua geld en tijd? Hoe zorg ik dat de keuken voldoet aan de HCCP richtlijnen?
De keuken moet groot genoeg zijn om meerdere personen er in te kunnen laten werken. Hooguit 4p maar meestal 2.
Ik ga niet frituren.
Mijn plan is om met name raw food te verkopen: smoothies, energybars, salades, burgertjes, maar ook wat warme gerechten zoals quinoa, couscous enz. En waarschijnlijk ook mijn befaamde taart.
In de mobiele keuken moet ik kunnen koken, en veel dingen kunnen snijden en ruimte hebben voor een grote koelkast. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat ik nou nodig heb en heb ook geen handige man in mijn omgeving. Hopelijk zitten hier mensen die mij op weg kunnen helpen!
Ik wil met een mobiele keuken biologische plantaardig eten gaan verkopen op festivals. Ik wil de keuken bouwen in een caravan of schaftwagen. Het moet een artistieke kleurrijke vrolijke opvallende verkoopwagen worden
Hoe weet ik welke caravan of schaftwagen geschikt is, om er een mobiele keuken van te maken? Wat heb ik er allemaal voor nodig en wat gaat het ongeveer kosten qua geld en tijd? Hoe zorg ik dat de keuken voldoet aan de HCCP richtlijnen?
De keuken moet groot genoeg zijn om meerdere personen er in te kunnen laten werken. Hooguit 4p maar meestal 2.
Ik ga niet frituren.
Mijn plan is om met name raw food te verkopen: smoothies, energybars, salades, burgertjes, maar ook wat warme gerechten zoals quinoa, couscous enz. En waarschijnlijk ook mijn befaamde taart.
In de mobiele keuken moet ik kunnen koken, en veel dingen kunnen snijden en ruimte hebben voor een grote koelkast. Ik vind het erg lastig om te bepalen wat ik nou nodig heb en heb ook geen handige man in mijn omgeving. Hopelijk zitten hier mensen die mij op weg kunnen helpen!
Happy Herbi - plantaardige catering, workshops, recepten en tips voor de bewuste lekkerbek
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- JoWilly
- Bezoeker
24 juni 2011 20:20 #2
door JoWilly
Beantwoord door JoWilly in topic Hoe bouw ik een mobiele keuken?
Hoi Happherbi,
Leuk plan, maar je zou toch voor je zelf een duidelijk plan moeten maken.
- Wat wil gaan doen? Okay dat heb je dan al een beetje verteld.
- Hoeveel personen moeten er kunnen werken? permanent, tijdelijk?
- Kosten apparatuur? Nieuw of 2e hands?
- Vaste kosten? onderhoud wagen, app., etc.
- Var.kosten?
etc. etc.
Belangrijk om allemaal te weten, zodat je weet wat je straks nodig moet hebben als basis -> financieel en belangrijkste....je kar dus.
Mijn grove inschatting;
- Neem als transport middel -> oude (stads)bus
- Gebruik een mix van nieuw en 2e hands materialen.
- Zoek een handige familielid of buurman om het binnenwerk van de bus aan te passen.
- Optie: zoek een (fabriek)sponsor om de kosten een beetje te drukken. (maar dat zal niet makkelijk zijn!)
Succes.
Leuk plan, maar je zou toch voor je zelf een duidelijk plan moeten maken.
- Wat wil gaan doen? Okay dat heb je dan al een beetje verteld.
- Hoeveel personen moeten er kunnen werken? permanent, tijdelijk?
- Kosten apparatuur? Nieuw of 2e hands?
- Vaste kosten? onderhoud wagen, app., etc.
- Var.kosten?
etc. etc.
Belangrijk om allemaal te weten, zodat je weet wat je straks nodig moet hebben als basis -> financieel en belangrijkste....je kar dus.
Mijn grove inschatting;
- Neem als transport middel -> oude (stads)bus
- Gebruik een mix van nieuw en 2e hands materialen.
- Zoek een handige familielid of buurman om het binnenwerk van de bus aan te passen.
- Optie: zoek een (fabriek)sponsor om de kosten een beetje te drukken. (maar dat zal niet makkelijk zijn!)
Succes.
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
Tijd voor maken pagina: 0.149 seconden