FANtv-nl-logo-mobile

MDF lakken

• mps
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 okt 2001 14:45 #1 door mps
MDF lakken werd gestart door mps
Hallo, ik ben bezig met het maken van een buro en een tweetal kasten voor in de hobby ruimte. Hiervoor heb ik MDF 18 en 22 mm genomen en heb flink huisgehouden met de bovenfrees. Nu is het mijn bedoeling om het buro en de kasten niet te gaan schilderen maar te gaan lakken. Wie kan mij advies hierover geven wat ik hiervoor het beste kan gebruiken en welke voorbehandeling er eventueel nodig is. Alvast bedankt

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 nov 2001 16:17 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic MDF lakken
Hoi, ik ben Jozua van der Kleijn en ik werk bij de Multimate, dat is een bouwmarkt,
Ik kan je de beste tip geven om je MDF platen eerst goed te schuren, daarna te ontvetten en daarna gronden, daarna nog een keer licht schuren en aflakken,
die tip kan ik je als beste geven voor MDF,
Groetjes Jozua

• Guests
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 jan 2002 16:16 #3 door Guests
Beantwoord door Guests in topic MDF lakken
Ben je er al achter hoe je MDF het beste kunt lakken. Wij willen namelijk een bed van MDF maken maar deze ook niet schilderen, maar lakken.
Laat wat van je horen als je tips hebt.

Groetjes, Karin

• mps
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
09 jan 2002 21:44 #4 door mps
Beantwoord door mps in topic MDF lakken
Sorry voor de late reactie, neen ik ben er niet mee doorgegaan.
Heb wel een proefstukje gemaakt en op advies gebruik gemaakt van parketlak.
Echter doordat het MDF reeds van zichzelf al donker was gaf het niet het gewenste resultaat. Als tip hiervoor kreeg ik mee door er een klein beetje witte verf er doorheen te mengen, dat heb ik niet gedaan. Hopende je hiermee voldoende info te hebben gegeven.
MPS

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 jan 2002 13:49 #5 door Herman
Beantwoord door Herman in topic MDF lakken
Ik type di aan een blank gelakt MDF bureaublad.

Ik heb gelakt met Glitsa parketlak (niet de meubellak, deze krast sneller, zou voor bed overigens wel ok zijn)

De truc is om ofwel in 1 keer een zodanige laag aan te brengen, dat deze niet meer geheel wordt opgenomen door het MDF, ofwel een laag zeer schraal aan te brengen, zodat deze geheel wordt opgenomen. Dit om vlekken te voorkomen.

Ik heb het MDF niet geschuurd, behalve de kopse kanten. Deze schuren met korrel 80, dan lijkt het nog het meest op het MDF aan de oppervlakte

Daarna licht schuren, en nog 3 of 4 keer lakken.

Alles overigens stofvrij maken met een kleefdoekje, het geheim van strak schilderwerk. Ontvetten kan met ammonia: Met 1 doek aanbrengen, met schone doek wegvegen.

Tijd voor maken pagina: 0.157 seconden