FANtv-nl-logo-mobile

Glasvezel/Vliesbehang

• Ronald1
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 jan 2006 09:53 #1 door Ronald1
Glasvezel/Vliesbehang werd gestart door Ronald1
Geachte

Ik ben radeloos wat betreft een behangprobleem.
In één van onze ruimte's plakt er isimo tegen de muren met daarover behang.
Nu zou ik graag herbehangen om er een voorlopige kinderkamer van te maken, dit is een voorlopige woning.
Op sommige plaatsen is dit ook al los gekomen en ik ben bang als ik er alles afhaal, dat ik dan ook stukken muur ga meetrekken, dat weet ik niet zeker of dit gaat gebeuren dus durf ik er niet alles afhalen.
Ik had gedacht om er vliesbehang van 1m breed of glasvezel over te plakken, zou dit lukken denk U als ik eerst alle losse stukken terug vastmaak?

Hopend dat U me kan helpen, dank ik U bij voorbaat.

Met vriendelijke groeten

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 jan 2006 10:25 #2 door GJC
Beantwoord door GJC in topic Glasvezel/Vliesbehang
Ik moest wel even zoeken naar Isimo , want ik had er nog nooit van gehoord [img]smileys/smiley9.gif[/img].
Gevoelsmatig denk ik dat het wel kan, maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen. EPS is nogal brandgevaarlijk . Ik zou mijn kind er niet graag leggen.

• Ronald1
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 jan 2006 12:18 #3 door Ronald1
Beantwoord door Ronald1 in topic Glasvezel/Vliesbehang
Wat zou jij dan doen GJC, alles erafhalen? Die keuze hebben wij zeker niet gemaakt om er Isimo tegen te plakken, dat is het grote probleem. We hebben geen benul van wat eronder steekt, ik ben dan minder geneigd om dit te wagen. Ik ben zeker dat we hier niet blijven wonen, snap je? Ik wil een vrij propere simpele oplossing, maar ja wat die is???

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
24 jan 2006 15:36 #4 door GJC
Je zou glasvlies misschien kunnen zien als brandvertragend, maar dan moet je wel wat fantasie hebben want daarvoor is eigenlijk de laag te dun.

Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar kies anders voor je eigen oplossing en monteer een goede brandmelder in de ruimte. Het blijft een afweging tussen kosten en baten en risico's.
Mijn jongens hebben altijd een brandmelder op hun kamer gehad, al was het maar om ze van 'gevaarlijke spelletjes' af te houden.
Probeer te kiezen voor een 'koppelbare' melder. Als er eentje onraad snuffelt gaat de rest ook loeien.
Ik begrijp dat kosten meespelen en je geen zinloze investeringen wilt doen, maar bezuinig niet op veiligheid!

• Ronald1
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30 jan 2006 11:14 #5 door Ronald1
Bedankt voor je raad, en dit is een goede tip. Ik ga zeker een brandmelder plaatsen, inderdaad je weet maar nooit [img]smileys/smiley1.gif[/img]

Lees meer
30 jan 2006 18:50 #6 door Frank-Gitz
Beantwoord door Frank-Gitz in topic Glasvezel/Vliesbehang
Ik mag wel zeggen dat ik enige ervaring heb met het behangen met glasvlies behang.(zonder scrupules)

Eerst wil ik ook even kwijt dat de brandveiligheid van uw gezin zeker
primeert tegen een mooi behangen muur. Glasvlies heb je in
verschillende strukturen of zelfs zonder structuur.Het is een sterk
materiaal maar ook geen wondermiddel,een muur waarvan de plaaster los
hangt,behang je best niet alvoor je deze eerst bijwerkt.Om later
problemen te vermijden.De lijm moet op de muur gesmeerd worden en niet
op het behang,de panden 1tot2 cm laten overlappen en dan met een
breekmes mooi afsnijden .Zo kan je naadloos behangen. Let wel..het is
wel de bedoeling om glasvlies te schilderen.

Gebruik eerst een goed dekkende primer anders kan je wel 7 lagen verf er op zetten alvoor je een goede dekking hebt .

In de hoop dat dit iets bijdraagd aan het welslagen van de kinderkamer

Groetjes Paco

• impulsje
  • Bezoeker
  • Bezoeker
31 jan 2006 14:11 #7 door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Glasvezel/Vliesbehang

paco1 schreef : .De lijm moet op de muur gesmeerd worden en niet op het behang,de panden 1tot2 cm laten overlappen en dan met een breekmes mooi afsnijden .Zo kan je naadloos behangen. Let wel..het is wel de bedoeling om glasvlies te schilderen.
Gebruik eerst een goed dekkende primer anders kan je wel 7 lagen verf er op zetten alvoor je een goede dekking hebt .
In de hoop dat dit iets bijdraagd aan het welslagen van de kinderkamer
Groetjes Paco

Ben het er niet helemaal mee eens. Dekkend primer op wanden?? Wat bedoel je daar precies mee?
Gewoon 2x sausen met een GOEDE kwaliteit muurverf, en je bent klaar.
2cm overlappen, en dan afsnijden?? Dat kost je veel tijd, gewoon netjes tegen elkaar aanplakken levert een net zo mooi resultaat op. Daarbij komt kijken dat nat glasvlies lastig snijdt, dus als je snijdt, en tot de ontdekking komt dat je mes bot is, dan heb je toch best wel een probleem.

Zorg wel dat je de hele wand, volledig met lijm hebt. Je kan voor de zekerheid een kleine druppel universele mengkleur door je lijm mengen, zo kan je beter zien of je de hele wand ingelijmd hebt. Plekken waar geen lijm zit, komen nl pas na het sausen aan het ligt.

Succes

• Ronald1
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01 feb 2006 07:10 #8 door Ronald1
Vliesbehang is met gewone behangpap speciaal voor vliesbehang?

Glasvezel is met definitieve lijm die je er nooit meer afkrijgt?

Ik wil iets dat je er achteraf nog afkrijgt, als de volgende eigenaars het huis echt serieus willen verbouwen, dat die uiteraard geen problemen hebben.

• GJC
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2006 07:16 #9 door GJC
Ik ga er eigenlijk van uit dat bij serieus verbouwen dat EPS toch van de muur moet. Ik zou me er niet teveel zorgen om maken.

Lees meer
15 mei 2015 13:11 #10 door herman50
Beantwoord door herman50 in topic Glasvezel/Vliesbehang
Hoe kan ik glasvezelbehang op isomo plakken

Tijd voor maken pagina: 0.257 seconden