FANtv-nl-logo-mobile

gamma G1

• sammy8020
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 apr 2007 14:47 #1 door sammy8020
gamma G1 werd gestart door sammy8020
Hallo,
Ik ga bijna mijn huis( buitenkant) verven en nu zag ik dat gamma een nieuwe verf heeft. De gamma G1. Uit de advertentie blijkt dat de verf net zo professioneel is als de Sigma of Sikkens buitenverf.
Kan iemand mij meer vertellen (ervaringen) over / met deze nieuwe gamma verf?
Ik hoor t graag.
Dank

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 dec 2009 12:43 #2 door wupie1810
Beantwoord door wupie1810 in topic gamma G1
Hallo,

Alhoewel deze vraag een tijd geleden is geplaatst, wil ik hier toch mijn ervaring met juillie delen.

Na het verkooppraatje dat de verf aan de eisen voor 2010 voldoet, en na het plakken van een sticker dat de verf dun opgezet moet worden, want anders kunnen er problemen zijn met de droogtijd en zou het bij overschilderen voor een tweede keer problemen kunnen geven. Dat tot mij genomen te hebben, had ik beter naar de alarm bellen moeten luisteren die op dat moment afgingen.

Maar goed de voordeel van de twijfel, en dit is niet mijn eerste verfklus, dus het zal wel meevallen.

Nu dat viel dus even tegen. Na de grondlaag en het opschuren, de eerste laag met de kwast opgebracht, zo dun mogelijk.
En toen maar wachten op het droog worden. Volgens de beschrijving op de bus na 4 uur stof droog en na 18 uur overschilderbaar.

Nu vergeet dat maar, na 10 uur nog gewoon vloeibaar, niet eens plakkerig, na 14 uur begon het wat stroperig te worden, en na 24 uur was het bijna droog. Na 48 uur geprobeert licht op te schuren, maar onder de zogenaamd droge gedeelte nog altijd stroperig. Nog ff wachten dus. Toen de tweede laag erop nog dunner. Maar ook die was niet droog te krijgen. Kortom uitermate slechte verf, die ik je niet wil aanraden. Koop maar verf van een echt merk.

Mvg
Willem.

Lees meer
18 dec 2009 18:21 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic gamma G1
Bij welke temperatuur was dat?

An error has occurred. Hit any user to continue.

• surfdude
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 juli 2010 07:32 #4 door surfdude
Beantwoord door surfdude in topic gamma G1
Het is alweer een draadje van even geleden, maar ik wil toch graag even reageren. Dit verschijnsel is typisch iets voor verven met een 2010 keurmerk.
Sigma en Sikkens (EPS plus) hebben hier ook last van. Volgens een bevriende schilder kan het voor de laatste wel tot 3 dagen! duren voordat er weer een nieuwe laag overheen kan.
Een tip is om het evt. iets te verdunnen met wasbenzine of om er de 'winterhard' toevoeging bij te doen.
Andere merken als Wijzonol, Boonstoppel of Veveo schijnen er minder last van te hebben.

Lees meer
20 juli 2010 20:48 #5 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic gamma G1
Nou, ik ben de buitenboel weer aan het doen en ik heb dit keer gelukkig niet dezelfde fout als vorige keer gemaakt, ik ben linea recta voor Histor gegaan en dat bevalt nog steeds erg goed. Stofdroog in een uur, na een uur of 8 heb ik gewoon de deur dicht gedaan en de volgende ochtend totaal geen last met vastplakken. In één keer goed.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Tijd voor maken pagina: 0.201 seconden