FANtv-nl-logo-mobile

geurhinder

• drebbannaatt
  • drebbannaatt's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 juli 2011 18:20 #1 door drebbannaatt
geurhinder werd gestart door drebbannaatt
Graag wou ik langs deze weg vernemen of er nog forumleden zijn die last hebben van het volgende: zowel bij de afloop van het bad als van de wastafel stellen wij soms een vervelende geur vast, genre rioollucht! We hebben al een een vakman laten komen die zowat alles bekeken heeft maar geen defecten heeft kunnen vaststellen wat de oorzaak zou kunnen zijn van die onwelriekende geur. De geur is niet steeds aanwezig, is niet afhanekelijk van weersomstandigheden of wat dan ook. Mijn vraag is nu: zijn er op het forum leden die een dergelijk probleem ook meegemaakt hebben, Kunnen zij eventueel vertellen hoe zij het probleem opgelost hebben? Welicht is hun oplossing ook voor ons het proberen waard. Alvst bedankt voor jullie reacties.
Mvg filips

als we het zelf niet kunnen, moeten we het maar eens vragen

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 juli 2011 20:04 #2 door Geoffrey
Beantwoord door Geoffrey in topic geurhinder
zit er wel een beluchter op de afvoer .?

• drebbannaatt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 juli 2011 20:46 #3 door drebbannaatt
Beantwoord door drebbannaatt in topic geurhinder
Wat bedoel je met een beluchter? Een zwanehals? In het dialect spreekt men vaak van een 'siphon'. Voor zover wij weten is dat in orde want bij het oplossen van het probleem heeft de vakman een nieuwe afsluiting geplaatst (moderner systeem ipv een rubber afsluitertje) en terzelfdertijd de beluchter (als i het tenminste goed begrijp) vernieuwt, precies om daarover alle twijfel weg te nemen. Bedankt voor je belangstelling en je suggestie.
filips

Lees meer
11 juli 2011 15:41 #4 door Geoffrey
Beantwoord door Geoffrey in topic geurhinder

filips schreef : Wat bedoel je met een beluchter?

een open verbinding op de afvoer door het dak , of een voor binnenshuis die alleen opend, als er lucht toevoer gevraagd wordt .
zodat als je de wc doorspoelt , de siphon/zwanehals van het fontijntje niet leegtrekt.

• drebbannaatt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14 juli 2011 10:14 #5 door drebbannaatt
Beste, een beluchter zoals jij die omschrijft zit er volgens mij niet op. We kunnen het zaakje ook niet zomaar openen omdat de plaats waar dat moet gebeuren betegeld is. De loodgieter die hier geweest is heeft volgens mij ook niet gesproken over een beluchter. Voor alle duidelijkheid: de geur doet zich niet altijd voor (het probleem signaleren aan een vakman wordt daardoor groter natuurlijk omdat die ter plaatse het euvel ook moet kunnen vaststellen) en zo'n beluchter is hier niet aanwezig volgens mij. Ik heb even gegoogeld en zoals ik de beschrijvingen daar lees staat zo'n ding hier nergens. Er is wel sprake van het lucht trekken via de siphon: is dat de reden of de oorzaak dat bij het laten weglopen van het water in de lavabo af en toe een klokkend geluid te horen is? Voor alle duidelijkheid: ik ken er totaal niets van en ben helemaal géén handige Harry maar waardeer het des te meer dat je helpt zoeken naar mogelijke oorzaken en oplossingen. dank en groetjes. filips

Lees meer
14 juli 2011 16:27 #6 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic geurhinder
Als er eerst niets aan de hand was, en zomaar ineens begint het "klokken"in de wasbak, lijkt het op een beginnende verstopping in de afvoer.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• drebbannaatt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14 juli 2011 16:31 #7 door drebbannaatt
Beste Cobra, als ik je redenering volg zitten we met twee problemen: 1ste het geurprobleem van de badafvoer en 2de het 'kolkende geluid' in de lavabo.
Wat kunnen we doen tegen deze beginnende verstopping? Ontstopping erin doen? of de siphon losmaken en handmatig kuisen? Dank voor je reactie.
filips

Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden

© FANtv.nl