- Ontvangen bedankjes 0
stoom generator
- klusborst
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
08 okt 2007 13:40 #1
door klusborst
stoom generator werd gestart door klusborst
beste allemaal,
ik ben van plan om van een 2de badkamer (een ruimte van 5m3) die niet gebruikt wordt, een stoomcabine te maken. Nu ben ik op zoek naar een stoomgenerator (met zo'n 5 kw vermogen), op het internet kom ik echter vele verschillende merken, én wat belangrijker is, ook zeer uiteenlopende prijzen tegen.
Wie heeft er tips voor mij?
ik ben van plan om van een 2de badkamer (een ruimte van 5m3) die niet gebruikt wordt, een stoomcabine te maken. Nu ben ik op zoek naar een stoomgenerator (met zo'n 5 kw vermogen), op het internet kom ik echter vele verschillende merken, én wat belangrijker is, ook zeer uiteenlopende prijzen tegen.
Wie heeft er tips voor mij?
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Ralan
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
09 okt 2007 15:14 #2
door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic stoom generator
ik denk dat het belangrijk is dat je een constante spanning kan hebben want ik weet niet hoe het zit met de electronica in je stoomcabine want vaak is die gevoelig voor piek spanning en vele generatoren zijn niet gestabiliseerd
Hans
Hans
- Ronny-Wolswijk
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
11 okt 2007 08:23 #3
door Ronny-Wolswijk
Beantwoord door Ronny-Wolswijk in topic stoom generator
Volgens mij is het vooral ook belangrijk hoe je de stoomgenerator monteert, belangrijker dan welk merk je neemt. Belangrijk is dat de stoomuitlaat niet direct bij je voeten zit en dat het ook niet zo is dat het bij de muren koud blijft.
Let er ook op dat je waarschijnlijk een nieuwe stroomgroep moet hebben en dat je voor 5 kw vermogen niet met een standaard 16 ampere groep toe kunt, maar dat je 25 ampere nodig hebt. Maar dat zul je zelf ook wel weten.
Let er ook op dat je waarschijnlijk een nieuwe stroomgroep moet hebben en dat je voor 5 kw vermogen niet met een standaard 16 ampere groep toe kunt, maar dat je 25 ampere nodig hebt. Maar dat zul je zelf ook wel weten.
- Starx
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
13 juni 2008 13:40 #4
door Starx
Beantwoord door Starx in topic stoom generator
Hoi gjdb,
dat is een goed idee waar je geen spijt van krijgt!
Wij hebben het 1,5 jaar geleden ook zelf gemaakt. Het was vrij eenvoudig maar we maken er meer gebruik van dan gedacht!
Tip! neem de generator niet te klein...
Wij hebben een ruimte van 1,3x0,9x2,2 hoog en een generator van 5Kw.
De stoom/douche ruimte is geheel betegeld en voorzien van mechanische ventilatie. De onderdelen hebben we bij www.lossestoomtechniek.nl gekocht.
suc6!
Groetjes,
Vinny
dat is een goed idee waar je geen spijt van krijgt!
Wij hebben het 1,5 jaar geleden ook zelf gemaakt. Het was vrij eenvoudig maar we maken er meer gebruik van dan gedacht!
Tip! neem de generator niet te klein...
Wij hebben een ruimte van 1,3x0,9x2,2 hoog en een generator van 5Kw.
De stoom/douche ruimte is geheel betegeld en voorzien van mechanische ventilatie. De onderdelen hebben we bij www.lossestoomtechniek.nl gekocht.
suc6!
Groetjes,
Vinny
Tijd voor maken pagina: 0.186 seconden