- Ontvangen bedankjes 0
douchedeur gaat scheef hangen
- Bazzz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
15 nov 2007 12:32 #1
door Bazzz
douchedeur gaat scheef hangen werd gestart door Bazzz
(deze vraag staat ook bij badkamers, maar hoort ook wel in dit forum thuis)
Hallo,
Heb met grote interesse de forums gelezen, daarin las ik ook iets van een (zware) glazen douchedeur op een (roze) ytong muur monteren.
We hebben een zware glazen douchedeur met 2 bevestigingspunten op een roze ytongmuur vastgeschroefd. Door het water, vocht en draaien van de deur gaat dit uitschuren in de muur met als gevelag dat het onderste scharnier gaat hangen en zelfs al een keer met plug en al uit de muur gekomen!!!
Nu is het zo dat ik bij het onderste scharnier het vochtige stuk muur heb verwijder en een houtenblokje erin heb geslagen. Hierop heb ik weer het scharnier bevestigd. De deur hangt (nog) niet. Nu willen we echter de douche opnieuw gaan betegelen, omdat ik niet enthousiast ben van de mozaik tegeltjes (schoonmaak) en de problemen met de douche deur.
Ook wil ik een definitieve, goede oplossing voor het bevestigen van de douchedeur, zodat die niet meer gaat hangen.
Heeft er iemand suggesties????
alvast bedankt
Hallo,
Heb met grote interesse de forums gelezen, daarin las ik ook iets van een (zware) glazen douchedeur op een (roze) ytong muur monteren.
We hebben een zware glazen douchedeur met 2 bevestigingspunten op een roze ytongmuur vastgeschroefd. Door het water, vocht en draaien van de deur gaat dit uitschuren in de muur met als gevelag dat het onderste scharnier gaat hangen en zelfs al een keer met plug en al uit de muur gekomen!!!
Nu is het zo dat ik bij het onderste scharnier het vochtige stuk muur heb verwijder en een houtenblokje erin heb geslagen. Hierop heb ik weer het scharnier bevestigd. De deur hangt (nog) niet. Nu willen we echter de douche opnieuw gaan betegelen, omdat ik niet enthousiast ben van de mozaik tegeltjes (schoonmaak) en de problemen met de douche deur.
Ook wil ik een definitieve, goede oplossing voor het bevestigen van de douchedeur, zodat die niet meer gaat hangen.
Heeft er iemand suggesties????
alvast bedankt
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- amdusias
- Bezoeker
15 nov 2007 14:03 #2
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic douchedeur gaat scheef hangen
er zijn speciale pluggen ter verkrijgen voor dergelijke zachte wanden , je hebt ze in "wokkel "vorm
en er zijn ook rubbere "kijlbouten" hoe ze echt heten , geen idee..
maar zo zien ze er in elkgeval eruit , en werken erg goed .
hiervoor zul je wel naar een speciaalzaak moeten , zoals een "Mastermate / Kroon / Bo-mij etc etc etc .. die hebben in de regel iets meer verstand er van dan bij je normale bouwzaken.
en er zijn ook rubbere "kijlbouten" hoe ze echt heten , geen idee..
maar zo zien ze er in elkgeval eruit , en werken erg goed .
hiervoor zul je wel naar een speciaalzaak moeten , zoals een "Mastermate / Kroon / Bo-mij etc etc etc .. die hebben in de regel iets meer verstand er van dan bij je normale bouwzaken.
- Bazzz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 nov 2007 15:09 #3
door Bazzz
Beantwoord door Bazzz in topic douchedeur gaat scheef hangen
Hoi, thanks voor je tip.
Maar die wokkelbouten zijn er met deur en al uit gekomen (gelukkig bleef het bovenste scharnier toen hangen).
Door het openen en sluiten van de deur gaat de schroef MET plug schuren en het gat wordt steeds groter. De tips van de speciaalzaak heb ik al allemaal gehad volgens mij. Grotere pluggen kan ik niet kwijt want de schroeven kunnen niet dikker, en te dikke schroeven kann het afdekplaatsje er niet op.
Ik zat zelf alte denken aan een "verzonken" hout constructie, maar heb geen idee hoe of wat.
Maar die wokkelbouten zijn er met deur en al uit gekomen (gelukkig bleef het bovenste scharnier toen hangen).
Door het openen en sluiten van de deur gaat de schroef MET plug schuren en het gat wordt steeds groter. De tips van de speciaalzaak heb ik al allemaal gehad volgens mij. Grotere pluggen kan ik niet kwijt want de schroeven kunnen niet dikker, en te dikke schroeven kann het afdekplaatsje er niet op.
Ik zat zelf alte denken aan een "verzonken" hout constructie, maar heb geen idee hoe of wat.
- Bazzz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 nov 2007 15:09 #4
door Bazzz
Kan wel nog eens informeren naar die kijlbouten...........wie weet
- GJC
- Bezoeker
15 nov 2007 15:12 #5
door GJC
Beantwoord door GJC in topic douchedeur gaat scheef hangen
Als je gaat zoeken: de juiste spelling is keilbout
- Bazzz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 nov 2007 15:14 #6
door Bazzz
ha thanks
- Bazzz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
15 nov 2007 15:16 #7
door Bazzz
heb keilbout net opgezocht, hierkom ik waarschijnlijk niet mee weg vanwege het afdekplaatje.............tja kan natuurlijk ook afdekplaatje weglaten, maar dat ziet niet fraai uit.
Bij de renovatie moeten we sowieso een stukje muur vervangen, zit nu dat hout in..........
Bij de renovatie moeten we sowieso een stukje muur vervangen, zit nu dat hout in..........
- GJC
- Bezoeker
15 nov 2007 15:16 #8
door GJC
Beantwoord door GJC in topic douchedeur gaat scheef hangen
Dubbelpost overigens verwijderd. Dat wordt niet zo gewaardeerd hier.
- amdusias
- Bezoeker
15 nov 2007 17:20 #9
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic douchedeur gaat scheef hangen
een houte contructie er achter / of in lijkt me niet echt handig en hoe krijg je uberhoud zoiets vast ??...
ik denk dat je dan toch eerst eens voor de die rubbere keilbouten moet kijken
wij gebruiken ze om keukenkasten op te hangen aan dergelijke wanden .
dus die dingen kunnen wel het 1 en andere hebben.
maar zoals u al zei kom je met een afdekplaat te zitten .
mischien wanneer je de overlengte afzaagt van de bout ,dat je er net mee wegkomt??
ik zelf weet verder geen andere opties meer , mischien iemand anders wel?
amdusias2007-11-15 20:24:09
ik denk dat je dan toch eerst eens voor de die rubbere keilbouten moet kijken
wij gebruiken ze om keukenkasten op te hangen aan dergelijke wanden .
dus die dingen kunnen wel het 1 en andere hebben.
maar zoals u al zei kom je met een afdekplaat te zitten .
mischien wanneer je de overlengte afzaagt van de bout ,dat je er net mee wegkomt??
ik zelf weet verder geen andere opties meer , mischien iemand anders wel?
amdusias2007-11-15 20:24:09
- Bob-the-builder
- Bezoeker
16 nov 2007 06:28 #10
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic douchedeur gaat scheef hangen
Plaats eens een foto van de situatie.
Inclusief detailfoto's van de scharnieren.
Inclusief detailfoto's van de scharnieren.
Tijd voor maken pagina: 0.262 seconden