FANtv-nl-logo-mobile

aarde badkamer

• ansaaf
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 nov 2007 18:52 #1 door ansaaf
aarde badkamer werd gestart door ansaaf
hoi ben van een slaapkamer een badkamer aan het maken nu wil ik vanaf de meterkast de de massieve draad rechtstreeks naar de badkamer doen via de zolder kan ik naar de keuken en dan naar de badkamer,een pvc buis eromheen ,dan een centrale doos maken ,dan vandaar uit naar alles wat geaard moet worden ,kan en mag dat heb nog duidelijk antwoord gekregen ,en wat voor draad moet ik gebruiken ik hoor het graag van iemand alvast bedant

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 nov 2007 20:10 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic aarde badkamer
Zoek eens op "badkamer" of "aarding in badkamer".

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• rlammers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 nov 2007 19:42 #3 door rlammers
Beantwoord door rlammers in topic aarde badkamer

• ansaaf
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21 nov 2007 17:47 #4 door ansaaf
Beantwoord door ansaaf in topic aarde badkamer
ja ok bedankt zal ik doen

Lees meer
05 dec 2007 17:26 #5 door gerrithu
Beantwoord door gerrithu in topic aarde badkamer
Je kan ook als.........er een radiator in de ruimte aanwezig is, de aarde draad hierop aansluiten. Wel vooraf kijken of de cv installatie wel geaard is anders heeft het geen nut.

Mocht je het nu helemaal niet vertrouwen. Ga dan niet zitten klooien en laat gewoon een installateur komen om advies te geven, cq aan te sluiten. Dat beetje geld weegt niet op tegen de veiigheid voor jou of kinderen of andere badgangers.

• ansaaf
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05 dec 2007 17:53 #6 door ansaaf
Beantwoord door ansaaf in topic aarde badkamer
hoi bedankt voor de tip maar de oude radiator gaat weg ,er is volgens mij helemaal geen aarde ,en wat je zegt zelf klooien is ook niet alles en veiligheid voorop ja die paar euros doen het ook niet op het hele bedrag bedankt

Lees meer
05 dec 2007 18:45 #7 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic aarde badkamer

Janz schreef : Je kan ook als.........er een radiator in de ruimte aanwezig is, de aarde draad hierop aansluiten. Wel vooraf kijken of de cv installatie wel geaard is anders heeft het geen nut.

Mocht je het nu helemaal niet vertrouwen. Ga dan niet zitten klooien en laat gewoon een installateur komen om advies te geven, cq aan te sluiten. Dat beetje geld weegt niet op tegen de veiigheid voor jou of kinderen of andere badgangers.

Met alle respect Janz, maar wat jij voorstel is juist ontzettend KLOOIEN, absoluut niet toegestaan en ergggg onveilig. Mochten mensen hierdoor op ideen komen: NIET doen.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
06 dec 2007 16:32 #8 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic aarde badkamer
Even hardop denken , maar waar is die aarde draad nu eigelijk goed voor ?

wanneer je geen stopcontacten in je wanden hebt in de doucheruimte ,en alleen en lamp waar zou dan die lekstroom vandaan moeten komen ?
zelfde is te zeggen over de aardenet die in de vloer ligt , waar moet die stroom vandaan komen ? en zins waneer geleiden tegels stroom?
Ja oke water geleid stroom , dat snap ik ... maar de rest ?????

veiligheid , Prima! het kan niet veilig genoeg zijn ,.. Maar is het ook ECHT zo nodig?..

dus wat is het idee er nu achter?

• rlammers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 dec 2007 03:14 #9 door rlammers
Beantwoord door rlammers in topic aarde badkamer
Het idee erachter is dat je in een badkamer wat meer kans loopt op een dodelijke afloop wanneer je onder stroom komt te staan. Je staat daar nl wel eens op blote voeten en dan ben je nog nat ook. Dat geleid allemaal dus wat beter en daardoor loopt de stroomsterkte op.

Om in de badkamer dus een extra beveiliging te hebben is de potentiaalvereffening bedacht. Dat komt er op neer dat je alles van metaal met elkaar verbindt zodat, als er iets onder spanning komt te staan, alles onder gelijke spanning staat. En als je contact maakt tussen 2 dingen die gelijke spanning hebben, loopt er geen stroom. Omdat de gevaarlijkste stroom de stroom is die van de bovenkant van het lichaam naar de benen loopt (ergens langs het hart zeg maar) is de vloer ook opgenomen in de potentiaalvereffening.

Theoretisch zou je dus gewoon 220 volt op die CV in de badkamer kunnen zetten en het ding zonder gevaar aan kunnen raken (do not try this at home, het is theorie, de praktijk is wel eens anders)

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
07 dec 2007 14:40 #10 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic aarde badkamer
helemaal duidelijk ,

Tijd voor maken pagina: 0.241 seconden