FANtv-nl-logo-mobile

stoomcabine

• klusborst
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04 dec 2007 15:15 #1 door klusborst
stoomcabine werd gestart door klusborst
beste allemaal,

ik ben van plan om van een 2de badkamer (een ruimte van 5m3, met ventilatie in het plafond) die niet gebruikt wordt, om te bouwen tot stoomcabine.
Zelf heb ik al redelijk wat rondgekeken op internet en een aantal bedrijven benaderd, maar ik zit nog steeds met een aantal vragen, en hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Ten eerste, de prijs:
Wat is een redelijke prijs voor een stoomgenerator? Het meest simpele model voldoet, dus zonder speciale functies en paneeltjes, zolang ik er maar wel op kan vertrouwen dat ie niet na 2 weken kapot gaat.

Prijzen die ik ben tegen gekomen verschillen van 900 euro tot wel 5000 euro, waardoor ik erg huiverig ben geworden wanneer ik een, voor mij, betaalbare stoomgenerator tegen kom.

Ten tweede, isolatie.
De badkamer zelf is betegeld. Ik was van plan om hieroverheen ytongblokken te plaatsen. Is dit een goed idee, of is dit niet nodig?

Zijn er nog andere essentiele onderdelen die ik aan moet schaffen?

Als laatste, de meest belangrijke vraag:

Mijn budget is beperkt, meer dan 1500 euro kan ik niet uitgeven. In het begin ging ik er vanuit dat dit ruim voldoende zou zijn, maar nu begin ik hieraan te twijfelen.

Hoop dat jullie me op het een en ander antwoord kunnen geven.

gr

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
04 dec 2007 16:30 #2 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic stoomcabine
Ik kan je geen zinnig antwoord geven begrijp alleen dat isolatie verhaal niet.
In een vochtige ruimte zou ik geen onbetegelde y tong gebruiken maar misschien ben ik wel in de war.

• klusborst
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
04 dec 2007 19:16 #3 door klusborst
Beantwoord door klusborst in topic stoomcabine
wat betreft het isolatie verhaal:

Toen ik aan een medewerker van een sauna winkel uitlegde wat ik van plan was, zei hij dat een standaard badkamerwandje niet isolerend genoeg zou zijn, en beweerde hij dat als ik over de betegelde badkamer wand bijv ytongblokken zou plaatsen, het zaakje beter geisoleerd zou zijn, wat weer zou betekenen dat de stoomgenerator minder vermogen nodig had, wat dus ook weer zou schelen in de kosten...
maar hier klopt dus helemaal niets van?

gr.

Tijd voor maken pagina: 0.226 seconden