- Ontvangen bedankjes 0
kieren douchebak opvullen
- mtto
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
21 jan 2008 12:19 #1
door mtto
kieren douchebak opvullen werd gestart door mtto
Mijn partner en ik zijn de badkamer aan het verbouwen (we wonen in Engeland). We zijn allebei beginners in het doe het zelf en zijn nu voor het volgende probleem komen te staan:
We hebben de oude douchebak eruit gehaald, evenals de douchedeur. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk de plaats waar de douche is zelf gebouwd, vroeger hoorde dat gedeelte bij een van de slaapkamers. Nu we de nieuwe bak erin hebben gezet, komen we er achter dat de 3 wanden die de bak omgeven niet precies een vierkant zijn. Er zijn kieren in de hoek rechtsboven en linksonder. En de kieren zijn behoorlijk groot, enkele centimeters. Dus te groot om op te vullen met kit.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze kieren het beste op kan vullen om ze daarna dicht te kunnen kitten? We willen het graag in een keer goed doen en niet na een tijdje met lekkages komen te zitten.
Waarschijnlijk komen we met hetzelfde probleem te zitten met de douchedeur. Iemand enig idee hoe je die kieren op kunt vullen? Ik kan moeilijk de hele bus met kit erin leeg spuiten.
Alvast bedankt!
We hebben de oude douchebak eruit gehaald, evenals de douchedeur. De vorige bewoners hebben waarschijnlijk de plaats waar de douche is zelf gebouwd, vroeger hoorde dat gedeelte bij een van de slaapkamers. Nu we de nieuwe bak erin hebben gezet, komen we er achter dat de 3 wanden die de bak omgeven niet precies een vierkant zijn. Er zijn kieren in de hoek rechtsboven en linksonder. En de kieren zijn behoorlijk groot, enkele centimeters. Dus te groot om op te vullen met kit.
Heeft iemand enig idee hoe ik deze kieren het beste op kan vullen om ze daarna dicht te kunnen kitten? We willen het graag in een keer goed doen en niet na een tijdje met lekkages komen te zitten.
Waarschijnlijk komen we met hetzelfde probleem te zitten met de douchedeur. Iemand enig idee hoe je die kieren op kunt vullen? Ik kan moeilijk de hele bus met kit erin leeg spuiten.
Alvast bedankt!
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- liab
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 feb 2008 17:28 #2
door liab
Beantwoord door liab in topic kieren douchebak opvullen
Je hebt kimband: een soort roze pasta met een soort weefsel-band. Dat wordt gebruikt om horizontale en verticale naden in badkamers waterdicht te maken. Daarmee kun je de boel in elk geval waterdicht maken.
Je kunt de kieren opvullen met die groene platen voor natte ruimten, dan de kieren dichtsmeren met kimband (roze pasta). en dan stroken tegels er op plakken?
Is maar een idee om lekkage te voorkomen?
Lia
Je kunt de kieren opvullen met die groene platen voor natte ruimten, dan de kieren dichtsmeren met kimband (roze pasta). en dan stroken tegels er op plakken?
Is maar een idee om lekkage te voorkomen?
Lia
- Bas-Beton
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
26 feb 2008 20:40 #3
door Bas-Beton
Wat goed doet goed ontmoet!(oude wijsheid)
Beantwoord door Bas-Beton in topic kieren douchebak opvullen
Hallo naomivoet.
Klus al geklaard of is 't nog niet zover gekomen. Laat even weten dan buigen we ons er even over!Heb je anders evt. foto's van de situatie , maakt de voorstelling van het geheel wat makkelijker!
Benno
Klus al geklaard of is 't nog niet zover gekomen. Laat even weten dan buigen we ons er even over!Heb je anders evt. foto's van de situatie , maakt de voorstelling van het geheel wat makkelijker!
Benno
Wat goed doet goed ontmoet!(oude wijsheid)
Tijd voor maken pagina: 0.313 seconden