FANtv-nl-logo-mobile

Stoomcabine zelf maken

• liesbeth
  • liesbeth's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03 feb 2008 17:43 #1 door liesbeth
Stoomcabine zelf maken werd gestart door liesbeth
Hallo,Ik heb een paar vragen;Natuurlijk proberen we de meest ideale cabine te creëren...Momenteel hebben we al wat voorbereidingen getroffen om een stoomcabine te bouwen.Hier gaan we over een week of 4 mee verder.We hebben een ruimte gemaakt van 120x120.Het is de bedoeling dat deze word betegeld met natuurstenen tegels.Ook hebben we alle onderdelen al besteld, o.a. generator, bedieningspaneel, verlichting, deur, speakers, lichttherapie, drain enz.Maar...... ?????-Is vloer en muurverwarming aan te raden,-Is een schuin plavont voldoende of is een gebogen plavont nodig,-moet er ventilatie zijn, kortom heb je directe frisse lucht aanvoer nodig,-aansluiting op mechanische ventilatie,-enz.Wat is nog meer belangrijk om deze stoomcabine te bouwen ?Graag jullie reactie.Groeten,Michel

Nieuwe vraag van gemaaktGJC2008-02-04 06:52:58

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09 feb 2008 20:41 #2 door iloontje
Beantwoord door iloontje in topic Stoomcabine zelf maken
Ik ben toevallig net ook bezig te bezien of zoiets zelf te maken is en dus ook zeer geinteresseerd in alle informatie op dit gebied. Moet zelf nog onderzoek doen.

• liesbeth
  • liesbeth's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 feb 2008 14:43 #3 door liesbeth
Beantwoord door liesbeth in topic Stoomcabine zelf maken
Hoi,
Heb alle onderdelen al besteld, maar ik weet alleen nog niet goed wat ik met de ventilatie en verwarming aan moet.
Als je tips hebt, hoor ik het graag.

Lees meer
11 mei 2008 18:09 #4 door tonangel
Beantwoord door tonangel in topic Stoomcabine zelf maken
Hier een pdf waar veel info in staat!

Gr Erwin

Ron3212008-11-15 20:16:10

Lees meer
15 nov 2008 12:15 #5 door Starx
Beantwoord door Starx in topic Stoomcabine zelf maken
Hoi Hong Kong,

het is niet moeilijk, wij hebben het ook zelf gedaan.
Ook gewoon alles los gekocht en zelf gebouwd.
Elektra en loodgieterswerk niet zelf gedaan maar laten doen. Die vonden het erg eenvoudig.
Wij hebben de elektrische vloerverwaming doorgetrokken in de muren (is van Magnum)

Schuin of rond maakt niet veel uit, als de druppels maar niet op je hoofd komen.
Frisse lucht komt door een gleuf onder of boven de douchedeur, wel aansluiten op mech. ventilatie anders groeien de paddestoelen snel op het plafond.
Muziek is een heel goed plan (hebben wij van EIS) voor 100 euro onzichtbaar in het plafond weggewerkt.
stoomgenerator (van lossestoomtechniek gekocht) werkt ook top!

Succes!

Groeten,
Vinny

Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden