FANtv-nl-logo-mobile

Karcher voor douchekolom

• iloontje
  • iloontje's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
09 feb 2008 20:38 #1 door iloontje
Karcher voor douchekolom werd gestart door iloontje
Misschien een raar idee, maar ik wil in mijn nieuwe badkamer zo'n douchekolom met een hele batterij stralen. Nou is de waterdruk in mijn woning niet zo denderend dus ik denk dat er van die stralen niet veel over zal blijven. Dit is wellicht nog niet zo raar, maar als ik om de druk te verhogen nu eens een oude karcher gebruik die ik toch nog heb liggen?
Ik heb zitten denken wat dat voor kwaad zou kunnen en het enige wat volgens mij een probleem zou kunnen worden is dat de druk te hoog is [img]smileys/smiley36.gif[/img]
Dit zou ik kunnen oplossen met een mechanische drukregelaar of misschien met een elektronische spanningregelaar? De drukverhoging zal moeten plaatsvinden na de thermostaatkraan lijkt mij.

Wat denken jullie, is dit haalbaar en hoe dan, of moet ik stoppen met bierdrinken? [img]smileys/smiley24.gif[/img]

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 feb 2008 06:40 #2 door broem
Beantwoord door broem in topic Karcher voor douchekolom
Dat laatste lijkt me het beste.

De hoge druk (80bar?) en de herrie lijken me uiterst ongewenst.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Lees meer
10 feb 2008 10:24 #3 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Karcher voor douchekolom
In mijn vorige woning wilde ik ook zijstralers, en dan echt stralers, en niet van die p**straaltjes.
Ik heb op advies van de loodgieter mijn aanvoerleiding van de PWN vanaf de straat tot aan mijn watermeter laten vergroten. Dit was(is) gratis. Mijn waterdruk werd zo een enorm stuk groter, ik had een heerlijke douche met super zijstralen.

Dus mijn advies; informeer eens bij je waterleidingbedrijf.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
10 feb 2008 11:54 #4 door merijn
Beantwoord door merijn in topic Karcher voor douchekolom
Hallo toolboy

Mischien kun je een hydrofoorunit plaatsen deze zijn al te koop voor
zo'n € 80,- hiermee kun je de druk in je installatie opvoeren.

GR Guppy

• iloontje
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
10 feb 2008 22:42 #5 door iloontje
Beantwoord door iloontje in topic Karcher voor douchekolom
@Ron, ik zou de druk met een kraan terug kunnen regelen (of misschien de spanning naar de Karcher verlagen) en het apparaat op de vliering zetten met wat geluiddempend materiaal, maar ik geef toe, ideaal is het niet.
@Cobra, hoe dik werd die leiding dan? Wij kregen vorig jaar watermeters en een nieuwe aansluiting op de straat. Volgens mij met 25mm tyleenbuis. De druk verbeterde niet echt. Wat is nu je waterdruk in bar? En bedenk ik me, de koudwaterdruk kan wel verhogen maar mijn warmwater capaciteit blijft beperkt tot 8 ltr/m, heb jij daar geen last van? Dat van die superzijstralen wil ik ook.
@Guppy, klinkt goed, ik had hier nog nooit van gehoord maar dat lijkt precies wat ik wil. Toch een soort kleine stille Karcher [img]smileys/smiley4.gif[/img]. Ik ga me er eens in verdiepen.
Wat me ook wel lekker lijkt is een manshoge, beetje rond gebogen plaat met daarin heel veel kleine sproeiertjes. Met de druk verdeelt over zoveel sproeiers zou ik misschien toch de Karcher nog kunnen gebruiken? [img]smileys/smiley9.gif[/img]
Ik neem nog een biertje.

Lees meer
11 feb 2008 11:01 #6 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Karcher voor douchekolom
Ik heb geen idee hoe groot die leiding werd, was al gebeurd toen ik thuis kwam. Maar ik merkte het wel degelijk als ik de kraan open deed. Ik had ook nog een 200 liter boiler staan, en mijn hoek bubbelbad was in 9 minuten vol met een heerlijke temperatuur. En als ik ging douchen, kon ik met 2 zijstralers en de hoofddoouche aan 20 minuten genieten voor het hete water op was.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• iloontje
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
11 feb 2008 21:14 #7 door iloontje
Beantwoord door iloontje in topic Karcher voor douchekolom
Aah, een dikke boiler. Die had ik in mijn vorige huis ook en die geven toch belangrijk meer druk dan warmwater via de cv. Maar inderdaad, leeg is leeg en die cv blijft gewoon gaan.
Ik zou er ook gewoon een boiler bij kunnen plaatsen, hmm [img]smileys/smiley24.gif[/img] 2 leidingen op 1 doucheset dat gaat niet werken denk ik, dan is het het een of het ander.

Tijd voor maken pagina: 0.256 seconden