FANtv-nl-logo-mobile

aflopende badkamer vloer

• hansench
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 feb 2008 16:46 #1 door hansench
aflopende badkamer vloer werd gestart door hansench
Goedenavond,

In mijn badkamer ligt een vloer die afloopt naar het doucheputje. Het verschil in hoogte is ongeveer 2cm maar deze daling is slecht verdeeld over een breedtje van 10 cm... Er is eigenlijk maar 1 rij tegels aflopend gelegd.
Nu wil ik graag een douche cabine plaatsen van 90x90 op deze vloer. (het liefst dus zonder douchebak. De douchecabine zou dan deels op de hoge vloer en deels op de lage komen.
De tegels die ik erin wil hebben zijn 30x60 cm. Mij werd verteld dat dit gezien de sterk aflopende tegels onmogelijk is omdat er dan als het ware een breekpunt onstaat in de tegel die je op de bestaande vloer legt.
Bovendien is mij gezegd dat wanneer je een afvoerputje in vloer hebt zitten er maximaal tegels van 15x15cm gebruikt kunnen worden.

Nu is mijn vraag:
Hoe kan ik mijn idee realiseren? Moet ik het lager gelegelen deel van de vloer ophogen? En zo ja hoe? En hoe breng ik dan eventueel een nieuw hoger doucheputje aan? De oude zit in de vloer verzonken.
En stel de vloer loopt helemaal vlak, hoe krijg ik dan in mijn douchecabine toch een kleine stroming richting de afvoer?
En wie kan mij iets vertellen over het feit dat je niet kunt tegelen met tegels van 30x60cm als je een doucheputje in de vloer hebt? .

Graag uw advies!
Bij voorbaat dank!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• amdusias
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 feb 2008 17:00 #2 door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic aflopende badkamer vloer
en het staat vast dat je een putje wilt ?
ik bedoel , zou je eventueel ook voor een douchegoot willen gaan ?
ze zijn vrij prijzig , dus ik kan me voorstellen dat je daar niet zo veel zin in hebt .. maar met goten heb je mischien iets meer keus.

de afloop van je vloer is ook een beetje afhangkelijk van de leg richting van je tegels , het is vrij lastig zo te zeggen wat het handigste is .

zou je eventueel een simpele schets kunnen maken van een bovenaanzicht hoe je het in gedachte had ?

dus van hoe je de douchecabine wilt hebben , plek van douche putje en de wijzen van leggen van je tegels .

dit zou ons een beter inzicht kunnen geven , en een goed advies .

• hansench
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 feb 2008 18:31 #3 door hansench
Beantwoord door hansench in topic aflopende badkamer vloer

Hierboven het plaatje van het badkamerontwerp. Het rood omlijnde vlak geeft het lager gelegen gedeelte aan. De rode stip is waar het doucheputje grofweg zit. In principe zou ik mijn voorkeur blijven geven aan een doucheputje. Voor de legrichting van de vloertegels heb ik geen voorkeur, als een andere legrichting meer mogelijkheden biedt ga ik daarin mee.

Groet, Harry

Lees meer
17 feb 2008 17:03 #4 door liab
Beantwoord door liab in topic aflopende badkamer vloer
waarom kies je niet gewoon voor de aflopende vloer die er al ligt! Zet alleen een losse glazen wand naast de wasbak, scheelt enorm veel schoonmaken! Het schoonmaken van een douchecabine is ook niet zo leuk! Slechts een glazen wand is veel ruimtelijker! Heb ik ook gedaan. En dan kan je kiezen voor een rvsgoot, evenwijdig/vlak langs de muur. Of voor een putje. (Kijk eens naar hoe een knappe tegelzetter heeft gewerkt, soort taartpunten snijden.)
Wissertje over de vloer, en klaar is kees oftewel Harry.

Succes met je badkamer!liab2008-02-17 20:11:16

Tijd voor maken pagina: 0.172 seconden