FANtv-nl-logo-mobile

Waterafstotend maken

• JackyB
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
22 feb 2008 17:10 #1 door JackyB
Waterafstotend maken werd gestart door JackyB
Hallo, ik heb hier al meer mensen in discussie gezien over het wel dan niet stucken van de badkamer. Bij mij is dat dus gedeeltelijk mislukt maar dat was dan wel over de tegels heen.
Speciaal impregneerspul, daarna gestuckt met een goed middel maar daardoorheen fijne steentjes gedaan voor een ruw uiterlijk. Daar is het denk ik misgegaan, want de verflaag daarover heen (een goede kwaliteit lak) is na een half jaar gaan bladderen.

Inmiddels heb ik de oude verflaag erbijna af en een gedeelte van het stuckwerk, dat gaat automatisch bij het douchen eigenlijk.
Maar goed, wat nu??? ik ben die tegels gaan wegwerken omdat ze niet meer mooi te krijgen waren evenals de voegen niet en ik wilde er vanaf.

Nadeel het is echt de douchehoek (wel in een bad), maar dan vanaf de badrand tot bovenaan, dus heel veel water!

Heeft er iemand een idee hoe ik nu weer verf(of iets met een kleur) erop zou kunnen krijgen die ook echt blijft zitten ook al wordt er gedouched??

Tadelak is geen optie voor mij, te duur. Emaille lak zoals vroeger boven het lavet gedaan werd leek me ookwel iets maar kan het niet vinden.

groet Jacky

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22 feb 2008 17:37 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Waterafstotend maken
Waarom niet tegel op tegel. Zeker als het de natte hoek is. Gewoon oude tegels goed schoonmaken, een filmlaagje tegellijm erover heen, laten drogen en een nieuw tegeltje erop plakken. Voegen en kitten en klaar.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
22 feb 2008 18:01 #3 door M.Wetters
Beantwoord door M.Wetters in topic Waterafstotend maken
Dat kan, stucwerk kan ook, maar dan zou ik toch kiezen voor de oude tegels verwijderen en een stuclaag van kalkstucmortel opzetten. Het is even een lekkere klus, maar nu heb je 't ook al een keer voor nop gedaan.

An error has occurred. Hit any user to continue.

Lees meer
29 feb 2008 07:42 #4 door banananas
Beantwoord door banananas in topic Waterafstotend maken
Stucwerk op de plek waar dagelijks water langs de muur stroomt is eigenlijk altijd gedoemd te mislukken, tenzij je er hele dure impregneerlak op zet, wat je kennelijk niet wilt. Op zo'n plek is eigenlijk maar 1 mooie duurzame oplossing mogelijk: tegels.

Tijd voor maken pagina: 0.264 seconden