- Ontvangen bedankjes 0
Vloertegels op vinyl
- paard
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
29 feb 2008 10:00 #1
door paard
Vloertegels op vinyl werd gestart door paard
Hallo,
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb in mijn badkamer een vloer bekleed met een dik soort vinyl. NU wil ik mijn vloer gaan betegelen met vloertegels. Weet iemand of ik het vinyl van de grond afmoet halen of kan ik mijn vloertegels direct verlijmen op mijn vloer die bekleed is met Vinyl.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jarno
Ik heb een vraag en hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik heb in mijn badkamer een vloer bekleed met een dik soort vinyl. NU wil ik mijn vloer gaan betegelen met vloertegels. Weet iemand of ik het vinyl van de grond afmoet halen of kan ik mijn vloertegels direct verlijmen op mijn vloer die bekleed is met Vinyl.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Jarno
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
29 feb 2008 19:49 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Vloertegels op vinyl
Nee, je kan niet direkt op het vinyl tegelen. Daar is het te zacht voor, en houdt je teveel beweging. Ook al zou je een flexibele lijm gebruiken, dan is het vinyl nog te beweeglijk. Gewoon het vinyl eruit, en tegelen maar.
- Altec
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
27 mrt 2008 12:53 #3
door Altec
Beantwoord door Altec in topic Vloertegels op vinyl
Nou, ik ben het niet helemaal eens met Cobra! Er zijn in Nedeland nogal wat badkamers afgewerkt met vinyl (goedkoper bij nieuwbouw) maar dit is speciaal vinyl voor badkamers en deze zijn niet zo verend. Het voordeel van laten zitten is dat het gegarandeerd waterdicht is (als dat nu ook het geval is) en minder sloopwerk.
Met 705 Speciaallijm van reclame verwijderd kun je ook tegels over tegel lijmen dus waarom niet op vinyl. Dit kan trouwens ook nog een opgeruwd worden met grof schuurpapier. Als je twijfelt kun je altijd nog eerst de proef op de som nemen door 1 tegel te verlijmen, deze een weekje te laten zitten en daarna proberen te verwijderen. Gaat het te gemakkelijk dan kun je altijd nog de vloerbedekking eruit slopen.
Hoe staat het met de wand/vloer aansluiting? Dit loopt meestal rond waardoor de tegels niet aansluiten op de wanden. Hierdoor zul je toch wat moeten slopen. Breng dan eerst een goede kimafdichting aan voor de waterdichtheid voordat je gaat tegelen. De wanden kunnen met een goede pasta tegellijm zonder problemen op vinyl betegeld worden!
Je werkt voor de site waar je naar verwijst. Dit heet spam en is niet toegestaan.KlaasG2008-03-27 19:05:33
Met 705 Speciaallijm van reclame verwijderd kun je ook tegels over tegel lijmen dus waarom niet op vinyl. Dit kan trouwens ook nog een opgeruwd worden met grof schuurpapier. Als je twijfelt kun je altijd nog eerst de proef op de som nemen door 1 tegel te verlijmen, deze een weekje te laten zitten en daarna proberen te verwijderen. Gaat het te gemakkelijk dan kun je altijd nog de vloerbedekking eruit slopen.
Hoe staat het met de wand/vloer aansluiting? Dit loopt meestal rond waardoor de tegels niet aansluiten op de wanden. Hierdoor zul je toch wat moeten slopen. Breng dan eerst een goede kimafdichting aan voor de waterdichtheid voordat je gaat tegelen. De wanden kunnen met een goede pasta tegellijm zonder problemen op vinyl betegeld worden!
Je werkt voor de site waar je naar verwijst. Dit heet spam en is niet toegestaan.KlaasG2008-03-27 19:05:33
- Jungle
- Platinum-lid
27 mrt 2008 14:16 #4
door Jungle
Proberen kan natuurlijk altijd.
Beantwoord door Jungle in topic Vloertegels op vinyl
Dit lezende kan je er denk ik wel vanuit gaan, dat het een vinyl is met een dikke schuimrug, die dus lekker veert. Maar goed, ik gaf alleen mijn mening als stoffeerder.Jarno ten broek schreef : Ik heb in mijn badkamer een vloer bekleed met een dik soort vinyl.
Proberen kan natuurlijk altijd.
- paard
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mrt 2008 07:04 #5
door paard
Beantwoord door paard in topic Vloertegels op vinyl
In ieder geval wil ik jullie al bedanken voor de reacties.
Denk wel dat het nog even moet nuanceren.
Ik woon op een schip in Amsterdam. Het betreft en kleine badkamer met op de houten vloer een vinyl achtig zeil. Buiten dat het vinyl flexibel kan zijn kan vraag ik mij af of ik uberhaupt weel kan tegelen op een houten vloer.
Hoop dat het zoiets duidelijker is.
Thanks.
Jarno
Denk wel dat het nog even moet nuanceren.
Ik woon op een schip in Amsterdam. Het betreft en kleine badkamer met op de houten vloer een vinyl achtig zeil. Buiten dat het vinyl flexibel kan zijn kan vraag ik mij af of ik uberhaupt weel kan tegelen op een houten vloer.
Hoop dat het zoiets duidelijker is.
Thanks.
Jarno
- lior52
- Expert lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 mrt 2008 08:44 #6
door lior52
Waarom morgen als het ook vandaag kan.
Beantwoord door lior52 in topic Vloertegels op vinyl
Het is geen probleem om op hout te tegelen. Er zijn twee factoren om rekening mee te houden: beweging en waterdichtheid.
Als het hout niet stevig genoeg is heb je teveel beweging en gaan voegen of tegels barsten en loslaten. Stabilizeren kan op veel manieren. Ik heb kant en klare vloerelementen gebruikt, maar twee lagen gipsvezelplaat geven ook een heel stabiele ondergrond.
Vervolgens maak je de ondergrond waterdicht met coating en kimband. Daarna tegelen met flexibele lijm en voeg.
Dat spul staat allemaal in het schap bij iedere dhz zaak.
Als het hout niet stevig genoeg is heb je teveel beweging en gaan voegen of tegels barsten en loslaten. Stabilizeren kan op veel manieren. Ik heb kant en klare vloerelementen gebruikt, maar twee lagen gipsvezelplaat geven ook een heel stabiele ondergrond.
Vervolgens maak je de ondergrond waterdicht met coating en kimband. Daarna tegelen met flexibele lijm en voeg.
Dat spul staat allemaal in het schap bij iedere dhz zaak.
Waarom morgen als het ook vandaag kan.
Tijd voor maken pagina: 0.229 seconden