- Ontvangen bedankjes 0
Kwaliteitsverschil van betonmix voor zwaluwstaart
- F.de-Graaff
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
03 juli 2008 05:57 #1
door F.de-Graaff
Kwaliteitsverschil van betonmix voor zwaluwstaart werd gestart door F.de-Graaff
Is er veen kwaliteisverschil tussen de diverse merken en huismerken betonmix? ik stort een zwaluwstaart vloer dit weekend en vroeg me af wat ik het beste kan gebruiken ( buiten lichtgewicht beton) Er zit namelijk wel een fors prijsverschil tussen bijvoorbeeld hornbach(2,80), gamma(3,75) en "merken als beamix, etc. en op 50 zakken...
mvg Hein
mvg Hein
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- marcel-van-der-laan
- Bezoeker
03 juli 2008 18:20 #2
door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Kwaliteitsverschil van betonmix voor zwaluwstaart
Geen idee ikzelf zou gaan voor Beamix maar dat is meer een persoonlijke keuze.
Ben je niet goedkoper uit als je het zelf mengt het zand de cement en het grind?
Ben je niet goedkoper uit als je het zelf mengt het zand de cement en het grind?
- Reinold
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
04 juli 2008 18:49 #3
door Reinold
Het leven is al moeilijk genoeg dus laten we ergens beginnen en het alvast hier gemakkelijk houden.
Beantwoord door Reinold in topic Kwaliteitsverschil van betonmix voor zwaluwstaart
Verschil zit er wel degelijk in. De grondstoffen zijn vaak anders. Een hoop van de bouwmarkten komt uit goedkopere landen.
Neem het gips van Knauff. De gips die je koopt in de bouwmarkt is van een andere grondstof dan de Knauff welke de vakman gebruikt. Die van de vakman komt meen ik uit Belgie en die van de bouwmarkten uit Duitsland. Kwaliteit is hetzelfde enkel de verwerking en kleur na opdrogen is anders. Die van de bouwmarkt is grijzig van kleur en die van de vakman wit. Dit ligt aan de grondstof. Ook het verwerkingsverschil ligt aan de grondstof. De ene droogt sneller dan de ander. Verder staat er een als het goed is een keurmerk op.
Ditzelfde geldt ook voor Beamix. Als leek zul je het verschil nauwelijks merken, maar de vakman werkt er dagelijks mee en die merkt het verschil wel degelijk.
Beamix is een Nederlands merk. Is goed en betrouwbaar. Wilt niet zeggen dat het andere niet goed en betrouwbaar is, want het kan ook nog eens zijn dat hetzelfde produkt in een andere verpakking zit.
Goed de beschrijving volgen dan is er niets aan de hand.
Neem het gips van Knauff. De gips die je koopt in de bouwmarkt is van een andere grondstof dan de Knauff welke de vakman gebruikt. Die van de vakman komt meen ik uit Belgie en die van de bouwmarkten uit Duitsland. Kwaliteit is hetzelfde enkel de verwerking en kleur na opdrogen is anders. Die van de bouwmarkt is grijzig van kleur en die van de vakman wit. Dit ligt aan de grondstof. Ook het verwerkingsverschil ligt aan de grondstof. De ene droogt sneller dan de ander. Verder staat er een als het goed is een keurmerk op.
Ditzelfde geldt ook voor Beamix. Als leek zul je het verschil nauwelijks merken, maar de vakman werkt er dagelijks mee en die merkt het verschil wel degelijk.
Beamix is een Nederlands merk. Is goed en betrouwbaar. Wilt niet zeggen dat het andere niet goed en betrouwbaar is, want het kan ook nog eens zijn dat hetzelfde produkt in een andere verpakking zit.
Goed de beschrijving volgen dan is er niets aan de hand.
Het leven is al moeilijk genoeg dus laten we ergens beginnen en het alvast hier gemakkelijk houden.
Tijd voor maken pagina: 0.185 seconden