FANtv-nl-logo-mobile

badkamer plafond bubbelt

• PaulS
  • PaulS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02 aug 2009 10:40 #1 door PaulS
badkamer plafond bubbelt werd gestart door PaulS
In ons badkamerplafond onstaan grote "blazen". Ons huis is 16 jaar oud en heeft afgelopen 2 jaar last van schimmel aan het plafond gehad wat ik met water en chloor en stevig boenen heb weggekregen. De schimmel blijft nu al ruim een jaar weg (met regelmatig onderhoud), maar nu zie ik dus die bubbels in het stukwerk ontstaan.
Kan iemand mij vertellen door wat dit kan zijn ontstaan en wat te doen?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2009 13:19 #2 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic badkamer plafond bubbelt
Die blazen komen waarschijnlijk door het niet goed voorbereiden van de ondergrond voor het stucen.
Het plafond is in de meeste gevallen van beton of van betonnen platen en als dat niet goed wordt voorbereid laat het stucwerk los.

Als beton gestort wordt dan wordt de bekisting ingespoten met een vettig middel zodat de bekisting makkelijk weggehaald kan worden als de beton is uitgehard.
In jou geval zou ik de blazen wegsteken met een plamuurmes de ondergrond insmeren met beto contact (te koop in de bouwmarkt) en de plekken aansmeren met gipspleister bijv Roodband van Knauff.

Hoop niet voor je dat je tijdens het wegsteken het hele plafond kaal haalt want dan kan je beter een stucadoor inschakelen.

• PaulS
  • PaulS's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02 aug 2009 16:48 #3 door PaulS
Beantwoord door PaulS in topic badkamer plafond bubbelt
Marcel bedankt voor je snelle antwoord.
Ik heb het denk ik mis dat het stucwerk is. Het plafond is gespoten met structuurverf. De schimmel ontstond pas na 14 jaar wonen en we hebben een centraal afzuigsysteem wat altijd op de hoogste stand gaat bij het douchen. Ook de buitendeur staat op een kier (badkamer beneden). Boven de badkamer is een plat dak. De bubbels zie ik pas sinds een paar weekjes en volgens mij zit er onder de grootste schimmel, want we hebben met een speld erin geprikt en de gaatjes waar de speld in is gegaan zijn zwart. De bubbels zijn over het gehele plafond verspreid. Ik heb vorig jaar wel rigoreus het hele plafond aangepakt met bleekwater....Schimmel weg, maar nu dus een ander probleem. Zou zo'n plafond bij te werken zijn of moet dat er helemaal uitgestoken worden?

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 aug 2009 18:14 #4 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic badkamer plafond bubbelt
In ieder geval zo veel mogelijk wegsteken en als dat het hele plafond zou zijn jammer maar helaas.
je kunt het beter rigoreus aanpakken dan het steeds maar weer moeten bijlappen.

Als je het hele plafond hebt afgestoken goed reinigen laten drogen en met een goede anti schimmel verf behandelen van Alabastine bijvoorbeeld.

Lees meer
03 aug 2009 07:42 #5 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic badkamer plafond bubbelt
Kijk ook naar de oorzaak. Misschien kan je afzuiging bijplaatsen, want schijnbaar is je centrale afzuiging niet sterk genoeg.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Tijd voor maken pagina: 0.156 seconden