FANtv-nl-logo-mobile

Vocht onder de vloertegels

• Alfonwsoka
  • Alfonwsoka's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12 okt 2011 12:02 #1 door Alfonwsoka
Vocht onder de vloertegels werd gestart door Alfonwsoka
Goedemiddag,

Er zal vast al een onderwerp staan hierover maar wat ik zocht kan ik niet vinden.
Vorig jaar is de kit vervangen in de inloopdouche.
Toch zag ik nu weer schimmel er achter vandaan komen en had het idee dat er vloertegels los kwamen. Ik ontdekte een barst in de voegen en ging deze uitkrabben om opnieuw te voegen. Maar aangezien er tegels hol klonken wilde ik nog eens verder kijken. Heb de voeg in zijn geheel uitgekrabt en de tegels lieten gemakkelijk los. Tenminste, niet de tegels maar de egalisatielaag die daaronder zat [img]smileys/smiley5.gif[/img]

Heb er nu 3 tegels uit en het blijkt dat de laag die er onder zit dus vochtig is. De laag blijft aan de tegels zitten maar laat los van de oude tegels die er onder liggen. Helaas kan ik het mij niet veroorloven om mijn hele vloer eruit te slopen en opnieuw te laten doen. Mijn vraag is nu; Kan ik de tegels die nog vast zitten laten zitten. Mijn plan was om dan eerst goed te laten drogen en daarna het ontstane gat op te vullen en de tegels opnieuw te lijmen. Daarna opnieuw de hele vloer voegen en afkitten.
Ik realiseer me dat dit slechts oplappen is maar een andere oplossing zie ik op dit moment even niet.

Iemand tips voor hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast hartelijk dank!
Groetjes, Laurien

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• marcel-van-der-laan
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 okt 2011 17:10 #2 door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Vocht onder de vloertegels
Ja zoals je het omschrijft is dit het beste wat je kan doen de tegels die vast zitten laten zitten.
Dan het gat op vullen en de tegels er weer in lijmen je kunt de tegels ook in de specie leggen.
Ik zou op de oude tegels een hechtlaag aanbrengen bijv.flevopol dan specie aanmaken niet te nat je moet er een balletje van kunnen maken.
Het gat opvullen met specie en de tegel erin tikken maar als je het op jouw manier wilt doen ook ok.

• Alfonwsoka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12 okt 2011 17:39 #3 door Alfonwsoka
Beantwoord door Alfonwsoka in topic Vocht onder de vloertegels
Mijn manier lijkt wel wat op de jouwe [img]smileys/smiley2.gif[/img]
Maar ik ben maar een leek dus ik ga graag op het advies van experts af, dus als jij denkt dat het beter in specie kan dan ga ik dat proberen.

Er zijn nu 3 tegels uit. Heb gekeken of er nog meer los zaten. Er zijn er nog 3 die hol klinken maar ik krijg ze niet los van de onderlaag. Heb wel het idee dat het net als bij de anderen de tegels vast blijven op de laag die er onder zit maar dat die tussenlaag ook los laat van de oudere tegels. Kan ik hier nog proberen om er iets onder te spuiten oid zodat deze weer vast komen te liggen? Of beter ook proberen deze eruit te krijgen?

Lees meer
12 okt 2011 20:10 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Vocht onder de vloertegels
Als je toch bezig bent, kan je beter proberen ze eruit te krijgen, anders moet je over een tijdje weer.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Alfonwsoka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13 okt 2011 07:43 #5 door Alfonwsoka
Daar zit wat in.
Dank jullie wel voor de info!
Ik hoef me voorlopig niet te vervelen [img]smileys/smiley4.gif[/img]

• Alfonwsoka
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 okt 2011 19:41 #6 door Alfonwsoka
Ik heb uiteindelijk de tegels die los zaten eruit gehaald, in totaal 7 en 3 strookjes, de rest zat nog goed vast. Daarna de vloer goed schoongemaakt met amoniac en de oude tegels gekrast met een baksteen en een dunne laag lijm erover als voorbehandeling van de oude tegels. Nieuwe tegels erin in de flexibele poederlijm en afgevoegd met voeg voor natte ruimtes. Moet goed gaan zo. Mag ik over een paar dagen weer onder mijn eigen douche

Bedankt voor de tips! [img]smileys/smiley20.gif[/img]

Lees meer
19 okt 2011 20:24 #7 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Vocht onder de vloertegels
Graag gedaan en douche maar lekker.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Tijd voor maken pagina: 0.239 seconden