- Ontvangen bedankjes 0
advies spiegelverwarming
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
11 mrt 2005 13:24 #1
door Guests
advies spiegelverwarming werd gestart door Guests
Hallo klusvrienden,
Heeft iemand ervaring met spiegelverwarming. Mijn badkamer ondergaat
een complete verbouwing en nu het nog kan zat ik te denken aan
spiegelverwarming. Ervaringen .....?
gr,
Clempie
Heeft iemand ervaring met spiegelverwarming. Mijn badkamer ondergaat
een complete verbouwing en nu het nog kan zat ik te denken aan
spiegelverwarming. Ervaringen .....?
gr,
Clempie
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Marnix
- Bezoeker
11 mrt 2005 13:55 #2
door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic advies spiegelverwarming
Hoi Clempie, Via
deze link
vindt je om te beginnen best wel wat nuttige info. Heb het zelf ook overwogen maar zat een beetje met het "probleem" of ik de stroomtoevoer zou regelen via het lichtpunt, dat al gecombinaard was met ventilatie, of steeds aan zou laten staan etc. Vond het teveel gedoe (na een jaar verbouwen) om een extra srtoompuntje te maken. Acheraf wel zonde natuurlijk. Op zich denk ik wel dat het handig is. Let er wel op dat er erg veel prijsverschil is, een beetje googelen zal je al wat meer inzicht geven in de prijzen. Wat ik er zelf over heb gehoord is dat het wel erg fijn werkt maar aan de andere kant als je goede ventilatie hebt beslaat het ook niet zo erg. Bob the builder39020.5845023148
- amdusias
- Bezoeker
11 mrt 2005 14:02 #3
door amdusias
Beantwoord door amdusias in topic advies spiegelverwarming
vloerverwarmingsnetje die op je muur plakken, en daarna een spiegel er op plakken met een kit die daar voor geschikt is.
- GJC
- Bezoeker
11 mrt 2005 14:12 #4
door GJC
Beantwoord door GJC in topic advies spiegelverwarming
Op je muur? Kan het niet achterop de spiegel? Zomaar een ideetje
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
28 mei 2005 10:55 #5
door Guests
Beantwoord door Guests in topic advies spiegelverwarming
Hoi,
misschien een beetje laat, maar op de site www.spiegelpaleis.nl kun je ook de nodige verwarmingen vinden. Deze zijn zeer eenvoudig aan de achterzijde van de spiegel te plakken ( zelfklevende laag ) en aan te sluiten op een lichtpunt.
Prijzen zijn een stuk aantrekkelijker dan de site van Vision2form.
misschien een beetje laat, maar op de site www.spiegelpaleis.nl kun je ook de nodige verwarmingen vinden. Deze zijn zeer eenvoudig aan de achterzijde van de spiegel te plakken ( zelfklevende laag ) en aan te sluiten op een lichtpunt.
Prijzen zijn een stuk aantrekkelijker dan de site van Vision2form.
- amdusias
- Bezoeker
28 mei 2005 15:38 #6
door amdusias
even reclame maken voor je zelf?... :[ :[ ..
- Guests
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
29 mei 2005 19:38 #7
door Guests
Beantwoord door Guests in topic advies spiegelverwarming
Hallo,
Toevallig zag ik dat er via dit forum naar mijn site verwezen werd.
Ik ben de eigenaar van genoemde site en wilde toch even graag reageren op enkele opmerkingen die hier geplaatst worden.
1. Een spiegelverwarming monteer je het beste op de spiegel
Zorg er daarbij voor dat je een kwaliteitsproduct aanschaft, dit voorkomt veel ellende achteraf. Goedkopere producten die je zelf kunt knippen, willen de spiegel nog wel eens laten springen door een te snel verwarmen en/of een te hoge temperatuur.
Indien een verwarmingselement op de muur wordt geplakt (zoals hier wordt aangeraden) en daaroverheen nog eens de spiegel, hoop ik dat er
a. geen technische problemen achteraf ontstaan met de verwarming en
b. de verwarming de spiegel geleidelijk verwarmt, dit omdat de muur en daardoor ook de spiegel, koud is. Te snel verwarmen geeft spanningsverschillen met breuk als gevolg.
2. Een spiegel in de badkamer verlijm je het best niet .
Door het verlijmen van een spiegel in een vochtige ruimte, kan er vocht achter de spiegel blijven staan. Hierdoor is de kans op corrosie (het verweren van de spiegelende laag) zeer groot. Mocht je toch niet anders willen / of kunnen dan verlijmen, zorg er dan voor dat de lijm in verticale banen met ca. 10-15 cm tussenruimte wordt aangebracht. Hierdoor kan de spiegel nog enigzins 'ademen'.
Bovendien kun je naderhand geen verwarming meer aanbrengen en is het moeilijker verlichting te plaatsen waarbij de aansluiting netjes achter de spiegel kan worden weggewerkt.
3. Hoge prijs.
Het antwoord laat zich raden; een verschil in kwaliteit.
De sets door ons geleverd voldoen aan hoge veiligheidseisen.
Groet,
Tonnie Lubbers
Toevallig zag ik dat er via dit forum naar mijn site verwezen werd.
Ik ben de eigenaar van genoemde site en wilde toch even graag reageren op enkele opmerkingen die hier geplaatst worden.
1. Een spiegelverwarming monteer je het beste op de spiegel
Zorg er daarbij voor dat je een kwaliteitsproduct aanschaft, dit voorkomt veel ellende achteraf. Goedkopere producten die je zelf kunt knippen, willen de spiegel nog wel eens laten springen door een te snel verwarmen en/of een te hoge temperatuur.
Indien een verwarmingselement op de muur wordt geplakt (zoals hier wordt aangeraden) en daaroverheen nog eens de spiegel, hoop ik dat er
a. geen technische problemen achteraf ontstaan met de verwarming en
b. de verwarming de spiegel geleidelijk verwarmt, dit omdat de muur en daardoor ook de spiegel, koud is. Te snel verwarmen geeft spanningsverschillen met breuk als gevolg.
2. Een spiegel in de badkamer verlijm je het best niet .
Door het verlijmen van een spiegel in een vochtige ruimte, kan er vocht achter de spiegel blijven staan. Hierdoor is de kans op corrosie (het verweren van de spiegelende laag) zeer groot. Mocht je toch niet anders willen / of kunnen dan verlijmen, zorg er dan voor dat de lijm in verticale banen met ca. 10-15 cm tussenruimte wordt aangebracht. Hierdoor kan de spiegel nog enigzins 'ademen'.
Bovendien kun je naderhand geen verwarming meer aanbrengen en is het moeilijker verlichting te plaatsen waarbij de aansluiting netjes achter de spiegel kan worden weggewerkt.
3. Hoge prijs.
Het antwoord laat zich raden; een verschil in kwaliteit.
De sets door ons geleverd voldoen aan hoge veiligheidseisen.
Groet,
Tonnie Lubbers
- GJC
- Bezoeker
30 mei 2005 06:30 #8
door GJC
Beantwoord door GJC in topic advies spiegelverwarming
Bedankt voor je aanvullende info.
GJ
GJ
- amdusias
- Bezoeker
30 mei 2005 18:23 #9
door amdusias
klinkt aannemelijk.. was het toch bijna van plan te kopen..... nu zit ik bod te twijfelen..
dus denk er toch maar even goed over na...
thanx..
dus denk er toch maar even goed over na...
thanx..
- tjits
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
30 okt 2006 08:56 #10
door tjits
Beantwoord door tjits in topic advies spiegelverwarming
Wat zijn goede merken van spiegelverwarming??
Ik lees alleen over kwaliteits en prijsverschil. dus wat is "duur" en wat is "goedkoop"
Ik lees alleen over kwaliteits en prijsverschil. dus wat is "duur" en wat is "goedkoop"
Tijd voor maken pagina: 0.266 seconden