- Ontvangen bedankjes 0
Zelfbouw stoomcabine
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
18 sept 2005 13:00 #1
door Danos
Zelfbouw stoomcabine werd gestart door Danos
Ik ben zover.
Ga komende week de bestaande douchekant slopen om hem om te bouwen tot een stoomcabine.
Het word een ruimte van 135x90cm +/-. Met een apart douchepaneel en een stoomgenerator. Voor het douchepaneel moet ik de leidingen omleggen omdat ik deze aan de andere kant wil hebben.
Muren ga ik bouwen van GROENE ytongblokken. bestaande putje loopt slecht leeg als het dekseltje erop zit, haal ik deze eraf loopt hij goed leeg. Maargoed deze wil ik vervangen door een rvs 80cm brede goot.
Nu moet ik een glazen deur plaatsen om de ruimte "stoomdicht" af te kunnen sluiten! Kan ik zo'n deur aan een muurtje van Ytongblokken hangen of is de deur daarvoor te zwaar? dikte deur is 8 a 10mm dik, heb al forums gelezen waarbij houten frames geplaatst worden maar dit vind ik geen mooie oplossing.
67Mustang38641.7048032407
Ga komende week de bestaande douchekant slopen om hem om te bouwen tot een stoomcabine.
Het word een ruimte van 135x90cm +/-. Met een apart douchepaneel en een stoomgenerator. Voor het douchepaneel moet ik de leidingen omleggen omdat ik deze aan de andere kant wil hebben.
Muren ga ik bouwen van GROENE ytongblokken. bestaande putje loopt slecht leeg als het dekseltje erop zit, haal ik deze eraf loopt hij goed leeg. Maargoed deze wil ik vervangen door een rvs 80cm brede goot.
Nu moet ik een glazen deur plaatsen om de ruimte "stoomdicht" af te kunnen sluiten! Kan ik zo'n deur aan een muurtje van Ytongblokken hangen of is de deur daarvoor te zwaar? dikte deur is 8 a 10mm dik, heb al forums gelezen waarbij houten frames geplaatst worden maar dit vind ik geen mooie oplossing.
67Mustang38641.7048032407
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Herman
- Bezoeker
20 sept 2005 11:23 #2
door Herman
Beantwoord door Herman in topic Zelfbouw stoomcabine
Gebruik in ieder geval GROENE Ytong blokken, niet de witte of roze. als alles helemaal perfect dicht is, maakt het weinig uit, maar bij lekkage...
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 nov 2005 17:08 #3
door Danos
Beantwoord door Danos in topic Zelfbouw stoomcabine
ben al een 2-tal weken bezig met het verbouwen van me douche tot stoomcabine.
leidingen zijn inmiddels verplaatst, douchegoot geplaatst aardenet en aardedraden bevestigd.
Muren opgetrokken en alle naden voorzien van Kimband. gisteren me vloer gestort en nu nog een egalinedeklaag erover heen.
Hopelijk van het weekend tijd om de boel te tegelen, dan kan ik met een week misschien weer eens onder de douche staan. haha ben dat zitten in bad nu wel eens zat.
foto's kan ik niet laten zien van de bouw, geen idee hoe ik ze erop krijg.
leidingen zijn inmiddels verplaatst, douchegoot geplaatst aardenet en aardedraden bevestigd.
Muren opgetrokken en alle naden voorzien van Kimband. gisteren me vloer gestort en nu nog een egalinedeklaag erover heen.
Hopelijk van het weekend tijd om de boel te tegelen, dan kan ik met een week misschien weer eens onder de douche staan. haha ben dat zitten in bad nu wel eens zat.
foto's kan ik niet laten zien van de bouw, geen idee hoe ik ze erop krijg.
- M.Wetters
- Platinum-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 nov 2005 18:27 #4
door M.Wetters
An error has occurred. Hit any user to continue.
Beantwoord door M.Wetters in topic Zelfbouw stoomcabine
Wat een aantal van ons doen om foto's online te zetten is een account bij bijv.
www.photobucket.com
te openen. Je foto's worden zelfs automatisch verkleind als de bestandsgrootte te groot is.
An error has occurred. Hit any user to continue.
- Joste
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 jan 2006 20:25 #5
door Joste
Beantwoord door Joste in topic Zelfbouw stoomcabine
Aha, eindelijk zeg
Volgens mij is dit het enige stukje info dat ik online kan vinden over het zelf bouwen van een stoomcabine. Toch 2 vraagjes:
"douchegoot geplaatst aardenet en aardedraden bevestigd" Wat bedoel je hiermee? Moet ik aardedraden bevestigen? Hoe doe ik dat?
Waar heb je de stoomgenerator gekocht? Ik kan maar geen leverancier vinden.
En werkt de stoomcabine?
Volgens mij is dit het enige stukje info dat ik online kan vinden over het zelf bouwen van een stoomcabine. Toch 2 vraagjes:
"douchegoot geplaatst aardenet en aardedraden bevestigd" Wat bedoel je hiermee? Moet ik aardedraden bevestigen? Hoe doe ik dat?
Waar heb je de stoomgenerator gekocht? Ik kan maar geen leverancier vinden.
En werkt de stoomcabine?
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
17 jan 2006 17:50 #6
door Danos
zo, het heeft even geduurt, lange tijd ook niet meer hier geweest. Maar afgezien van de glazen deur is me stoomcabine af.
haha kan alleen nog niet stomen want met zo'n douchegordijntje blijft dat een beetje moeilijk binnen.
Op aanraden van Amdusias heb ik me douchegoot (rvs) d.m.v een aardklem en aarddraad aan de bestaande aarddraad onder de wastafel bevestigd. En daarnaast een aardmatje ( die in de cementdekvloer ligt) op dezelfde wijze aangesloten.
Volgens mij mag ik geen reclame maken maar heb de generator gekocht bij www.badwereld.nl Is een HELO van 3400watt. En ja hij doet het perfect. Je kan bij google ook HELO HSX intypen en dan vind je er wel info over. Alleen is het meeste allemaal in het fins, en dat is een beetje moeilijk lezen. Hij wordt geleverd met display en een paar aansluitstukken. De rest moet jezelf bij de bouwmarkt kopen. Maar dat is heel goed zelf te doen.
Speakers en verlichting alles in het trespa plafond ingebouwd. Dus zit nu alleen nog te wachten op die glazen deur. (maar eerst maar eens skiën, dus geld is ff op) [img]smileys/smiley36.gif[/img]
haha kan alleen nog niet stomen want met zo'n douchegordijntje blijft dat een beetje moeilijk binnen.
Op aanraden van Amdusias heb ik me douchegoot (rvs) d.m.v een aardklem en aarddraad aan de bestaande aarddraad onder de wastafel bevestigd. En daarnaast een aardmatje ( die in de cementdekvloer ligt) op dezelfde wijze aangesloten.
Volgens mij mag ik geen reclame maken maar heb de generator gekocht bij www.badwereld.nl Is een HELO van 3400watt. En ja hij doet het perfect. Je kan bij google ook HELO HSX intypen en dan vind je er wel info over. Alleen is het meeste allemaal in het fins, en dat is een beetje moeilijk lezen. Hij wordt geleverd met display en een paar aansluitstukken. De rest moet jezelf bij de bouwmarkt kopen. Maar dat is heel goed zelf te doen.
Speakers en verlichting alles in het trespa plafond ingebouwd. Dus zit nu alleen nog te wachten op die glazen deur. (maar eerst maar eens skiën, dus geld is ff op) [img]smileys/smiley36.gif[/img]
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jan 2006 15:17 #7
door Danos
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jan 2006 15:21 #8
door Danos
- Danos
- Onderwerp Auteur
- Elite-lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
20 jan 2006 15:46 #9
door Danos
- marcel-van-der-laan
- Bezoeker
20 jan 2006 16:22 #10
door marcel-van-der-laan
Beantwoord door marcel-van-der-laan in topic Zelfbouw stoomcabine
[img]smileys/smiley20.gif[/img]Nou ik moet zeggen ziet er netjes uit voor zover ik het kan zien.Ben benieuwd naar het eindresultaat.
Tijd voor maken pagina: 0.201 seconden