FANtv-nl-logo-mobile

stucwerk badkamer

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 dec 2003 19:15 #1 door Guests
stucwerk badkamer werd gestart door Guests
hallo
in de vt wonen stond een tijdje geleden een artikel over stucwerk in de badkamer. En dan bedoel ik niet boven het tegelwerk, maar helemaal tot aan de grond. Het was zelfs mogelijk om het in de douche te doen. Weet iemand iets over een speciale soort van stucwerk of beschermlaag die je moet gebruiken en wat de kosten daarvan zijn?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11 jan 2004 16:24 #2 door Guests
Beantwoord door Guests in topic stucwerk badkamer
Eens informeren bij een stukadoorsbedrijf voor waterdicht stukwerk. Dit passen ze ook toe op gevels, dus is het zeker geschikt voor badkamers.
Maar het zal na verloop van tijd altijd viezer worden dan tegels.

• flepke
  • Bezoeker
  • Bezoeker
12 jan 2004 17:27 #3 door flepke
Beantwoord door flepke in topic stucwerk badkamer
en een goeede toplaag, begin er zelf niet aan, maar laat het doen

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 mrt 2004 15:34 #4 door Guests
Hallo,

Wij gaan ook stucen in onze hele badkamer, dus ook in het douchegedeelte. Bij ons gaat het als volgt: we hebben een binnenmuur opgetrokken van zgn. minerit plaat, dit is een soort betonplaat, deze is van zichzelf al waterbestendig. Hieroverheen komt een tegellijm op cementbasis, dit omdat mineritplaat eigenlijk bedoeld is om op te tegelen en te glad is om zo op te stucen. Over de tegelijm komt dan cementstuc, en dat wordt vervolgens afgewerkt met een speciale verf, b.v. siloxan, of andere verf en dan blank aflakken. De laatste fase is nog niet helemaal duidelijk, daar moet ik nog meer informatie over inwinnen. Volgens mij gaat het heel mooi worden, maar veel mensen vinden het een gek idee. Gewoon doorzetten en we zien wel!

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 sept 2004 20:03 #5 door Guests
beste klussers,

ik ben ook druk op zoek naar een manier om de badkamer in een natuurlijke betonlook af te werken, dus denk aan cementstuc met een matte transparante finish. Wie weet welke stuc exact ik kan gebruiken?
Selma, hoe is jullie badkamer geworden?

Pieter

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2004 11:01 #6 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic stucwerk badkamer
Het gaat om stucken met leem.

Goegel eens met leem en stucken dan vind je wat je zoekt.

Succes allemaal

• Guests
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2004 12:35 #7 door Guests
Ook wij zijn voor ons nieuwbouwhuis eindeloos op zoek geweest naar een manier om de badkamer en dan met name ook het douchegedeelte met stucwerk af te werken. We denken het nu gevonden te hebben in een product dat heet PTB Putzuna HY
Kijk maar op www.revar.nl, je kunt het zelfs gebruiken om kelders en zwembaden mee te maken en muren van hondenkennels e.d. Het wordt zo stevig en waterdicht dat je het met een hogedrukspuit kan reinigen. En: er is speciale verf (ook via revar) zodat je de badkamer steeds een andere kleur kan geven als je wil.

suc6 ermee !

• flepke
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2004 14:18 #8 door flepke
Beantwoord door flepke in topic stucwerk badkamer
marnix,
stucen met leem is wel heel erg geschikt voor in badkamers, omdat er dan geen condensatie plaatsvindr. Echter is het niet geschikt om langdurig en direct in contact te staan met water. Volgende keer wat beter voor laten lichten

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
27 sept 2004 15:34 #9 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic stucwerk badkamer
Klopt Flepke,

Ik was er niet vanuit gegaan dat het douche gedeelte ook gestuckd zou worden.... (Marnix schaamt zich diep nu...) Beetje simpel van mij natuurlijk om maar aan te nemen dat men daar wél wil tegelen.

Op zich kan het leem nog wel waterdicht gemaakt worden d.m.v. een goede epoxy van, bijvoorbeeld Nelf alleen zal de (betonlook) uitstraling veranderen, of dat met de andere aangegeven optie het geval is weet ik niet.

Bedankt voor het scherp houden

;)

• mwdecor
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 sept 2004 05:04 #10 door mwdecor
Beantwoord door mwdecor in topic stucwerk badkamer
De producten van PTB, hierboven vermeld, waar ik reeds héél positieve resultaten mee bereikte op gebied van waterdichting zijn echt aan te raden. Ze zijn trouwens van Belgische makelij , hoe zou het anders kunnen ;) ;) ;)
Kijk ook op www.compaktuna.be

Tijd voor maken pagina: 0.510 seconden