FANtv-nl-logo-mobile

stucwerk badkamer

• mwdecor
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 sept 2004 05:06 #11 door mwdecor
Beantwoord door mwdecor in topic stucwerk badkamer
Oh ja, voor wat betreft de verf : een goede gevelacrylaatcoating moet ruimschoots volstaan voor een badkamer!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• flepke
  • Bezoeker
  • Bezoeker
28 sept 2004 14:13 #12 door flepke
Beantwoord door flepke in topic stucwerk badkamer
np

Lees meer
01 juni 2005 10:13 #13 door ech
Beantwoord door ech in topic stucwerk badkamer
leemstuc waterdicht? Tierrafino Stone Tadelakt.

Lees meer
12 juni 2005 20:58 #14 door Niels34
Beantwoord door Niels34 in topic stucwerk badkamer
hallo flepke en marnix en anderen
ik heb mijn badkamer met goudband gestuct (spiegel-, spiegelglad) van vloer tot plafond, ook in de douche en achter het bad. Afgewerkt met een dikke laag acryllatex voor vochtige ruimtes.
Helaas bleek dat niet voldoende te beschermen: kleine beschadigingen (kinderen...) laten water door. Gips rot snel weg.
Het moet opnieuw maar ik wil nog niet aan de tegels. Tadelakt is te duur 200 euro p/m2, en nu lees ik jullie uitwisseling.
Voor ik begon heb ik uitvoerig geinformeerd: alle winkels, stucadoors en schilders vonden het waanzin.
Heeft een van jullie langer dan een jaar geleden een badkamer gestuct incl de natte delen? En hoe werkt dat uit?
Of andere oplossingen getest?
Laat me weten, ik wil geen tegel aan de wanden [img]smileys/smiley19.gif[/img]

hanzel

• flepke
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 juni 2005 00:42 #15 door flepke
Beantwoord door flepke in topic stucwerk badkamer
niet gedaan dat ik weet, tenminste niet overal zonder tegels

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
26 juni 2005 08:09 #16 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic stucwerk badkamer
Als je een woordje Frans spreekt dan moet je eens gaan zoeken met
Franse woorden. Daar barst het op dit moment van de (nieuwe) producten
om de badkamerwand af te werken zonder gebruik van tegels.

Schijnbaar nogal trendy at the moment!!

(hier dus ook gezien alle reacties...)

Lees meer
04 jan 2007 07:25 #17 door Waldo
Beantwoord door Waldo in topic stucwerk badkamer
Let wel op een groot verschil, dat producten voor buiten niet automatisch geschikt zijn voor een badkamer. Omdat men hier niet alleen spreekt over waterbelasting maar ook over chemische balasting denk aan schoonmaakproducten zoals chloor, antikal enz.
boogaert2007-01-04 10:26:52

Lees meer
16 mei 2007 16:43 #18 door Roshjay
Beantwoord door Roshjay in topic stucwerk badkamer
Onze badkamer is afgelopen week gestuct met Putzuna Hy. de kleur vind ik best betonlook achtig maar ik vind het op sommige plekken erg korrelig en grof. Dan lijkt het meer op cement dan op beton. De meneer die onze badkamer heeft gebouwd en ook stuct (is dus geen fulltime stuccadoor) zegt dat hij het niet gladder kan krijgen. op de hoeken zie je de metalen strips er gewoon door. Ik weet niet wat haalbaar is heb het nergens nog gezien.
wij hebben op advies van de leverancier alle gipswanden afgebroken en de muren opnieuw opgetrokken met cementblokken. ben dus ff wat minder enthousiast. Heeft de stuc gelijk en kan het niet zo glad als beton worden gestuct of moet ik nog en afwerklaag aanbrengen? of moet ik zelf nog met een papje Putzuna en rubber trekding aan de gang wat ik nu overweeeg. of schuren zoals met beton? Wie is al een stadium verder?
Hij schrok zich trouwens dood over de hh Putzuna die nodig is voor 1 cm laag die er volgens mij ook niet op zit.Jacquelineb2007-05-16 18:44:38

Jacqueline

Lees meer
09 juni 2007 09:41 #19 door Reinold
Beantwoord door Reinold in topic stucwerk badkamer
Zowiezo al raar dat je dat advies hebt opgevolgt.

Dat is helemaal niet nodig geweest. Ik heb hier een muur van Y-tong. Deze muur is voorbewerkt en daarna is er overheen gegaan met een specieachtige materiaal. B52 of zoiets. Zou ik na moeten kijken.

Vervolgens heeft hij deze gald afgewerkt en met een borstel nabewerkt. Zo krijg je kleine groeven en heeft je tegellijm grip, maar als ik de waterpas ernaast houd is de muur recht me hier en daar een kleine, niet te ziene afwijking, maar dat is normaal. Het betreft handwerk.

Die strips die jij in de hoeken ziet dat zijn hoekstrips. Dat is normaal dat je deze ziet. Voor het nette had hij een witte of zwarte kunnen nemen. Niets heeft grip op deze strips.

Wat versta je onder grof.......

Glad krijgen kan altijd.

Het leven is al moeilijk genoeg dus laten we ergens beginnen en het alvast hier gemakkelijk houden.

Lees meer
09 juni 2007 13:02 #20 door Roshjay
Beantwoord door Roshjay in topic stucwerk badkamer
ytong is toch wat anders dan gips? vond het wel logisch dat cementachtig materiaal niet op gips houdt.
met grof bedoel ik dat je de korrelstrcuuur van cement ziet op plekken. putzuna is lastig te verwerken omdat het niet zo pappig is te maken als gips. blijft een grove korrel inzitten.
oh wist ik niet dat van die strips. heb er nu zelf omheen zitten plakken emt putzuna en het alleen nog maar erger gemaakt. eindigen we met een badkamer die op een garage lijkt, jammerdepammer. we willen nl. geen tegels maar een gladde betonuitstraling.

Jacqueline

Jacqueline

Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden