FANtv-nl-logo-mobile

regendouche= motregendouche

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 jan 2006 12:04 #21 door Marnix
Beantwoord door Marnix in topic regendouche= motregendouche
Als ervaringsdeskundige even mijn kijk op de hele "kwestie".

Hoeveelheid water en druk zijn twee verschillende zaken, laten we dat als leidraad gebruiken. Je kunt dus dezelfde hoeveelheid water in dezelfde tijd door twee verschillende openingen persen. Het water dat uit de kleinste opening spuit heeft de hoogste druk en zou je met een stortdouche kunnen vergelijken. Een regendouche daarintegen heeft een veel groter uitstromingsvalk als ik dat zo even mag formuleren en levert derhalve dezelfde hoeveelheid water maar met minder druk dus een zachtere straal.

Als het goed is heeft je ketel een uitloop van 15 mm en ik vraag me af waarom er dan 12mm is gebruikt. Zelf heb ik al mijn leidingen in 22mm uitgevoerd. Slechts het warme water loopt vanaf mijn warmwatervoorziening in 15 mm naar de kranen. Kranen die een 12mm aansluiting hebben worden uiteraard met een verloop aangesloten. vergeet niet dat het veel verschil kan maken of je het verloop op 100 cm van het aansluitpunt plaats of 5 cm er vandaan.

Goed, je kan / wil niks aan je 12mm leidingwerk doen. Een andere ketel zal je in dat geval niet echt veel verder helpen tenzij het probleem dat je nu hebt alleen aan het hete water ligt. Als je dezelfde soort douchekop hebt als ik dan is de kans is groot dat er een geel of groen plastic dopje in je douchekop zit die enigzins invloed heeft op de hoeveelheid water. Je zou dat dopje kunnen verwijderen maar het heeft dan wel invloed op je waterverbruik.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Loekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13 jan 2006 12:34 #22 door Loekje
Beantwoord door Loekje in topic regendouche= motregendouche
de regendouche is een Axor raindance wandmodel chroom 27471000., gecombineerd met de philippe Stack handdoucheset en een PS muuraansluitbocht en de Gessi font 2-wegdouchethermostaat. (mooi setje toch?).

Omdat de straal uit de douchekop zo zwak is staat manlief met zijn hakken op het afvoer putje als hij onder de douche staat.... de douchekop moet onder een hoek van ca 35 graden staan, als hij recht omlaag zou staan dan is er al helemaal geen plaats meer tov afvoorputje en muur (dan sta je met je billen tegen de knop van de kraan)....er zit al een verlengstuk aan de douchekop. kortom, het lijkt de miskoop van de maand wel.....[img]smileys/smiley19.gif[/img]

ut regunt nie

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 jan 2006 12:56 #23 door Marnix
In ieder geval zeker een mooi setje zo te horen [img]smileys/smiley2.gif[/img]

Die van mij waren vast iets goedkoper maar ja, ik heb er natuurlijk wel twee [img]smileys/smiley4.gif[/img]

Even zonder gekheid, ik denk dat als de stralen gewoon recht naar beneden zullen vallen er dus geen echt groot probleem zal zijn. En regendouche is ook echt niet ter vergelijken met wat je onder een reguliere douche gewend was.

Je hebt passtukken die vanuit de muur 30cm recht van de muur lopen en dan een hoek van 90 graden maken, zo sta je er recht onder. Ik zal even kijken of ik iets kan vinden dan laat ik het direct weten.

• Marnix
  • Bezoeker
  • Bezoeker
13 jan 2006 13:07 #24 door Marnix
Dit is wat ik een beetje bedoel. Waarschijnlijk ligt de beperking meer in het muurtje eronder waardoor iedere douchekop vanuit de muur nooit optimaal benut zal worden.

[size=3>[/size=3>[font]

• Loekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01 feb 2006 05:14 #25 door Loekje
het heeft even geduurd maar hier de laatste ontwikkelingen:

dank voor de tip van het verlengstuk: helaas is de maximaal te leveren on-onderbroken stang nog te kort. Verder verlengen is niet mooi en ook minder stabiel.
Ben bij een ander installatie bedrijf geweest; een andere ketel is geen oplossing, de waterdoorvoer bij koud water is 9,5 liter en bij warm slechts 7. Een regendouche is alleen bedoeld om recht omlaag te laten stromen, de schuine stand is alleen voor aflopen van restwater na het douche. (De verkoper heeft ons echter gezegd dat als je hem in de schuine stand zet je er lekker onder kan douche zonder dat je haren nat worden.... mooi niet dus.)
Nu maar eens kijken of we een andere oplossing kunnen vinden......douche uit plafond of zo....of toch afzien van regendouche.... in ieder geval bedankt voor het meedenken

ut regunt nie

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
01 feb 2006 07:48 #26 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic regendouche= motregendouche
Jammer dat je nog geen oplossing hebt gevonden.
Ik snap alleen je opmerking over de ketel niet.
Je zegt dat een andere ketel geen oplossing is, maar hoe moet ik dat lezen?
Met een grotere capaciteit ketel krijg je toch veel meer warm water dan de huidige 7 liter?
Dan ligt daar toch wel een oplossing, of begrijp ik het niet goed?

• Loekje
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02 feb 2006 14:57 #27 door Loekje
Een nieuwe ketel geeft dan misschien wel meer warm water, maar de capaciteit van de leiding ligt op maximaal 9,5 liter en dat is niet voldoende. want ook bij een koude douche is het probleem niet opgelost.

zucht... ik kan wel janken, [img]smileys/smiley19.gif[/img]

ut regunt nie

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
02 feb 2006 16:09 #28 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic regendouche= motregendouche
Ja, het is altijd jammer als een plan niet kan doorgaan.
Zeker als je zulke mooie spullen hebt uitgezocht.
Ik hoop dat je nog een goed alternatief vindt......

Lees meer
03 feb 2006 11:24 #29 door ccvanmarion
Beantwoord door ccvanmarion in topic regendouche= motregendouche
Druk=kracht/opp en dus onafhankelijk van de diameter.

12mm voor wastafelkraan en keukenkraan

15mm voor badkraan en douche

regendouche soms zelfs 20mm

Je leidingen zijn dus eigenlijk te klein nog afgezien van de warmwatercapaciteit die je ketel kan leveren.

• H@NS
  • Bezoeker
  • Bezoeker
03 feb 2006 12:43 #30 door H@NS
Beantwoord door H@NS in topic regendouche= motregendouche
Dat heb ik ook al proberen uit te leggen...[img]smileys/smiley18.gif[/img]

Tijd voor maken pagina: 0.177 seconden