FANtv-nl-logo-mobile

Voegen wat niet gevoegd moest worden!

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 dec 2006 11:39 #1 door Anne-Marie
Voegen wat niet gevoegd moest worden! werd gestart door Anne-Marie
Ramp...

Nog niet zo lang geleden hebben wij onze badkamer vloer laten betegelen met een tegel waarin mozaïek tegeltjes zijn verwerkt.
Dus niet de matjes, maar 1 tegel en 20 kleine tegeltjes er in die iets hoger liggen dan de tegel zelf (erg mooie tegel trouwens)

Maar nu het probleem, een tegelateur heeft de tegels gelegd, keurig, en heeft ipv de normale voeg (dus tegel aan tegel) de complete tegel gevoegd, waardoor er honderden voegjes zijn ontstaan.
Een ramp voor iedere man/vrouw die graag de vloer schoon wilt houden.
De voeg (geen idee wat hij gebruikt heeft maar is vrij poreus) zuigt alles op wat maar in de buurt komt en laat niet los.

Ik ben nu heel verdrietig en ontevreden over de tegelateur.

Doch, hij was het met mij eens dat hij dit verkeerd heeft aangepakt, ik heb mijn geld terug, maar nog steeds een vieze vloer.

Mijn vraag aan jullie, voordat ik opnieuw de vloer laat betegelen, is er een oplossing voor mijn voegen probleem.

Ik wil niet eens denken aan voegenfris spul, ik beschouw dat als een nachtmerrie, en ik heb er al een....meer als voldoende dacht ik zo.

Mijn idee gaat uit naar een middel, die eventueel de voeg kan oplossen, waardoor ik alleen nog maar opnieuw hoef te voegen ipv een nieuwe vloer te leggen..(zal wel een fantasie zijn )

Of heeft een van jullie een betere oplossing ?

Betreffende tegelateur heeft Temovoeg van Omnicol gebruikt....misschien dat deze info kan helpen.

Alvast hartelijk dank,

En alles wat goeds is voor 2007

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29 dec 2006 13:55 #2 door broem
Beantwoord door broem in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!
Zou je eens een foto ervan kunnen plaatsen?

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

• rlammers
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 dec 2006 20:00 #3 door rlammers
Beantwoord door rlammers in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!
Probeer het eens met cementsluierverwijderaar of zoutzuur. Ik zou proberen alleen de mozaiek-delen te behandelen, dat scheelt weer een hop voegwerk. (wel goed ventileren en handschoenen en bril gebruiken)

• Anne-Marie
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
30 dec 2006 03:16 #4 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!

Ron321 schreef : Zou je eens een foto ervan kunnen plaatsen

Van de tegel?

Zal er aan werken, wordt vandaag hier nog plaatsen.

rlammers schreef : Probeer het eens met cementsluierverwijderaar of zoutzuur. Ik zou proberen alleen de mozaiek-delen te behandelen, dat scheelt weer een hop voegwerk. (wel goed ventileren en handschoenen en bril gebruiken)

Euh...weet niet veel van zoutzuur behalve dat het behoorlijk gaten achter laat als ik de films mag geloven [img]smileys/smiley36.gif[/img]
Maar is het wel verstandig om dit te gebruiken, kan het niet de glazuur aantasten van de mozaïek, en wat een hoop voegwerk betreft, de tegelatuer heeft juist tussen de mozaïek tegeltjes gevoegd, als je uitrekent dat per tegel ongeveer 20 mozaïek stukjes zitten, lijkt mij dit juist meer werk [img]smileys/smiley19.gif[/img]

Cementsluier verwijderaar, nooit van gehoord, maar zal naar de lokale doe-het-zelver gaan om meer info te halen.

Alvast bedankt.Anne Marie2006-12-30 06:19:34

Lees meer
31 dec 2006 09:47 #5 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!
Zoutzuur is heel sterk spul, maar blijft netjes in het glazen potje zitten waar het inzit, oftewel het tast niet alles aan. Probeer eens op een reststukje of dat voor jou tegels ook geldt. Lijkt mij minder werk en minder kosten dan een gehele nieuwe vloer kopen en plaatsen.

Was getekend

Lees meer
13 apr 2007 12:13 #6 door duncan83
Beantwoord door duncan83 in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!
slopen en Opnieuw, hoe erg het ook klinkt is toch minder werk.

Lees meer
13 apr 2007 12:16 #7 door Cor-Klus
Beantwoord door Cor-Klus in topic Voegen wat niet gevoegd moest worden!
Niet echt meer actueel.

Slopen en opnieuw kan voor jou minder werk zijn (en voor meerdere hier) maar voor de OP niet. Schoonmaken kan ze zelf terwijl ze 'slopen en opnieuw' moet laten uitbesteden. Dat maakt het (vooral financieel) een hele andere excercitie.

Was getekend

Tijd voor maken pagina: 0.196 seconden