- Ontvangen bedankjes 0
Matte tegels
- klusser-in-spe
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
09 apr 2007 18:25 #1
door klusser-in-spe
Matte tegels werd gestart door klusser-in-spe
Goede avond!
Wij zijn sinds kort bezig met plannen voor de badkamer en lopen nu tegen het volgende aan.
Op aanraden van wat mensen ben ik op zoek gegaan naar matte tegels... heel erg mooi, weinig van te vinden. Nu heb ik ze gevonden en zijn er mensen die het ons afraden deze te gebruiken..
Wie heeft er ervaring mee en kan mij er meer over vertellen?? Wat lijkt schoner en ruimtelijker? Is het waar dat zeep/kalk/vochtsporen beter zichtbaar zijn op mat dan op glans?Moet ik veel meer poetsen bij mat??
Ik ben nieuwsgierig naar jullie berichten!!!!paulemma2007-04-09 20:27:42
Wij zijn sinds kort bezig met plannen voor de badkamer en lopen nu tegen het volgende aan.
Op aanraden van wat mensen ben ik op zoek gegaan naar matte tegels... heel erg mooi, weinig van te vinden. Nu heb ik ze gevonden en zijn er mensen die het ons afraden deze te gebruiken..
Wie heeft er ervaring mee en kan mij er meer over vertellen?? Wat lijkt schoner en ruimtelijker? Is het waar dat zeep/kalk/vochtsporen beter zichtbaar zijn op mat dan op glans?Moet ik veel meer poetsen bij mat??
Ik ben nieuwsgierig naar jullie berichten!!!!paulemma2007-04-09 20:27:42
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Bob-the-builder
- Bezoeker
09 apr 2007 18:37 #2
door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic Matte tegels
Ik heb matte tegels (Mosa en Viva Ceramica) omdat ik niet van glans houd.
Ik heb inmiddels gemerkt dat glans gemakkelijker is schoon te houden, ondanks beloften van de fabrikant dat dat niet het geval zou zijn.
Kom je met je horloge of iets anders van metaal (ceintuur) tegen de muur, dan zie je gelijk een grijze streep die je maar heel moeilijk wegkrijgt.
Ook heb ik het idee dat kalk gemakkelijker hecht aan de tegels, waar ik al bang voor was toen ik ze kocht.
Vorige keer heb ik gekozen voor wat ik het mooiste vond, maar ik denk niet dat ik dat de volgende keer weer doe.
Ik heb inmiddels gemerkt dat glans gemakkelijker is schoon te houden, ondanks beloften van de fabrikant dat dat niet het geval zou zijn.
Kom je met je horloge of iets anders van metaal (ceintuur) tegen de muur, dan zie je gelijk een grijze streep die je maar heel moeilijk wegkrijgt.
Ook heb ik het idee dat kalk gemakkelijker hecht aan de tegels, waar ik al bang voor was toen ik ze kocht.
Vorige keer heb ik gekozen voor wat ik het mooiste vond, maar ik denk niet dat ik dat de volgende keer weer doe.
- aleyna
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
10 apr 2007 12:13 #3
door aleyna
Beantwoord door aleyna in topic Matte tegels
Hoi,
wij hebben ook matte tegels, maar ze zijn in de fabriek behandeld zodat kalk niet zo snel hecht. Het werkt goed, maar we trekken de douche ook wel altijd ff droog.
wij hebben ook matte tegels, maar ze zijn in de fabriek behandeld zodat kalk niet zo snel hecht. Het werkt goed, maar we trekken de douche ook wel altijd ff droog.
- gripgrap
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
18 apr 2007 08:38 #4
door gripgrap
Beantwoord door gripgrap in topic Matte tegels
Hoi, ik heb ook matte tegels. De bovenekant wit, de onderkant zwart. Zeker in de douche raad ik zwarte matte tegels af want inderdaad je ziet alle kalk erop!! In de rest van de badkamer is dit geen probleem.De witte matte tegels bevallen wel goed, hier zie je niet zo veel op.
Tijd voor maken pagina: 0.248 seconden