FANtv-nl-logo-mobile

badkamer

• lebig
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08 aug 2007 15:27 #1 door lebig
badkamer werd gestart door lebig
HELP HELP HELP!!!!!!!!! ik heb een probleem in de badkamer de verf bladderd in een hoek van de muur af. En als ik het los zittende verf los wil krabben dan word die plek steeds groter. wat kan ik hier aan doen???????

ik ben zo bang dat als ik over de rest heen verf dat dat met jaren toch los gaad laten.

ik weet niet meer wat ik moet doen ik zit met mijn handen in het haar.

Groeten Robert

Ron3212007-08-08 18:12:34

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
08 aug 2007 16:22 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic badkamer
Bladderende plafonds en muren zijn meestal het gevolg van enkele lagen van verschillende verfsoorten over elkaar, die niet goed aan elkaar hechten. Als u wanden of plafonds gaat verven, doet u er goed aan om eerst te onderzoeken welk soort verf er al op zit. Wrijf met een vochtige, donkere lap stevig over de verf. Als deze wit afgeeft heeft u te maken met een veegvaste (en niet watervaste) verf. Blijft de doek schoon, kras dan met een zilveren muntstuk over de verflaag. Ontstaat er een egaal zwarte streep dan is het een synthetische muurverf. Geen egaal zwarte streep duidt op latexverf. Het beste is om bij een nieuwe verflaag weer dezelfde verf te gebruiken. Dus bijvoorbeeld veegvaste over een oude veegvaste laag. Latex hecht niet op veegvast en zal gaan bladderen. Wilt u toch latex over veegvaste verf smeren, dan moet de ondergrond eerst met een speciaal fixeermiddel worden voor behandeld. Latex op synthetische muurverf hecht wel goed, maar andersom kan weer niet. Als uw plafond al bladders vertoont, zit er niks anders meer op dan de oude verflagen voorzichtig met een plamuurmes af te steken, of in geval van veegvaste verf, af te stomen. Het plafond vooraf goed nat maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden