FANtv-nl-logo-mobile

nieuwe keuken - tegels

• cobalt60
  • cobalt60's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 nov 2007 08:10 #1 door cobalt60
nieuwe keuken - tegels werd gestart door cobalt60
hoi,

Ik wil graag binnen nu en een half jaar een nieuwe keuken aanschaffen (L-vorm). De keuken wordt geplaatst in een "U-vormige" ruimte. Deze ruimte is tot 1.70 hoog geheel betegeld, met jaren '80 tegels (bruine vierkante gewolkte tegels van 15x15). Op zich niet lelijk, ware het niet dat er van die tegels met bloemen tussen zitten :(

Ik vermoed dat ik dus tóch alle tegels eraf zal moeten halen :(

Het liefst heb ik gladde muren, en eventueel een spattegels op de plaatsen waar straks de keuken weer komt. Hebben jullie een idee hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken?

Ik denk zo, dat ik een deel al kan doen voordat er een nieuwe keuken komt: nl. de verwarming verplaatsen bijvoorbeeld

Hoe zorg ik met zo min mogelijk rommel ervoor dat de tegels van de muur afkomen én dat de muur weer geschikt is om te verven/betegelen?

Kan ik het beste tegelen als de keuken staat? of ervoor al doen en de keuken ertegenaan plaatsen?

Ben benieuwd! -margriet-2007-11-29 11:11:48

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

• Bob-the-builder
  • Bezoeker
  • Bezoeker
29 nov 2007 11:05 #2 door Bob-the-builder
Beantwoord door Bob-the-builder in topic nieuwe keuken - tegels
Je kan met een breekhamer de tegels van de muur hakken.
Daarna zoveel mogelijk losse delen en lijm- of specieresten verwijderen.
Daarna de muur opnieuw (laten) uitvlakken.

Wat de meest handige volgorde is om te tegelen hangt o.a. van de te plaatsen keuken af.
Zelf tegel ik altijd vooraf, ook onder en achter de kastjes.
Maar uit zuinigheid wordt dat meestal niet gedaan.
Bij sommige keukens zie je de tegels onder of achter de kastjes ook nooit meer terug.
Maar bij kasten op pootjes en/of kastjes zonder achterwand zie je het wel terug.
Het is een afweging die je zelf moet maken.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.124 seconden