- Ontvangen bedankjes 0
Permanente afvoer knijpen
- kkendall
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
21 dec 2007 12:44 #1
door kkendall
Permanente afvoer knijpen werd gestart door kkendall
Hallo
We hebben een afzuigkap aangesloten op permanente afvoer (we wonen in een flat).
Deze afzuiging is iets te effectief, en op momenten dat we niet koken willen we hem graag dichtzetten om onnodig stoken te voorkomen.
Welke methoden zijn er om de afvoerpijp (rond 125 als ik het me nog goed herinner) te knijpen of geheel af te sluiten middels een bediening die hem ook weer open kan zetten?
Electrisch zou nog het mooiste zijn. Er is 220v in de buurt.
Frank
We hebben een afzuigkap aangesloten op permanente afvoer (we wonen in een flat).
Deze afzuiging is iets te effectief, en op momenten dat we niet koken willen we hem graag dichtzetten om onnodig stoken te voorkomen.
Welke methoden zijn er om de afvoerpijp (rond 125 als ik het me nog goed herinner) te knijpen of geheel af te sluiten middels een bediening die hem ook weer open kan zetten?
Electrisch zou nog het mooiste zijn. Er is 220v in de buurt.
Frank
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- GJC
- Bezoeker
21 dec 2007 17:10 #2
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Permanente afvoer knijpen
Ik denk dat dat niet zomaar mag. Je haalt de balans uit het systeem.
- Jungle
- Platinum-lid
21 dec 2007 17:46 #3
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Permanente afvoer knijpen
Zijn er niet van die afzuigkappen, met een afsluitklep erin? dan draai je gewoon de klep dicht. Maar als het een sterke afzuiging is, blijf je het wel horen.
Is dus wel een lastig probleem
Is dus wel een lastig probleem
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- GJC
- Bezoeker
22 dec 2007 13:19 #4
door GJC
Beantwoord door GJC in topic Permanente afvoer knijpen
Overweeg ook het volgende: ventilatie afsluiten komt de atmosfeer in huis niet ten goed en het is zeer de vraag of je er onnodig stoken mee voorkomt.
- kkendall
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
28 dec 2007 07:59 #5
door kkendall
Beantwoord door kkendall in topic Permanente afvoer knijpen
Cobra: zo een heb ik ooit gehad. Dus ze (hebben) bestaan.
GJC: Goede opmerkingen. Zoals ik het nu zie, wil ik hem dus niet volledig afsluiten, maar 80% of iets in die geest.
We hebben nog twee andere plekken waar wordt afgezogen. Het toilet en de douche. Die blijven gewoon zo afzuigen.
Ik heb inmiddels brandkleppen gezien en stelkleppen. Deze zijn wel te modificeren naar mijn wensen, maar iets simpelers zou ook mogen.
Was het vroeger wel toegestaan om de afvoer te dempen, en nu niet meer? Weet iemand dat?
GJC: Goede opmerkingen. Zoals ik het nu zie, wil ik hem dus niet volledig afsluiten, maar 80% of iets in die geest.
We hebben nog twee andere plekken waar wordt afgezogen. Het toilet en de douche. Die blijven gewoon zo afzuigen.
Ik heb inmiddels brandkleppen gezien en stelkleppen. Deze zijn wel te modificeren naar mijn wensen, maar iets simpelers zou ook mogen.
Was het vroeger wel toegestaan om de afvoer te dempen, en nu niet meer? Weet iemand dat?
Tijd voor maken pagina: 0.234 seconden