FANtv-nl-logo-mobile

leidingen wijzigen

• WebrepMicrosoft
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 jan 2008 11:42 #1 door WebrepMicrosoft
leidingen wijzigen werd gestart door WebrepMicrosoft
Binnenkort plaats ik mijn nieuwe keuken.
Hiervoor zal ik een valse wand moeten plaatsen om netjes alle leidingen weg te werken.
Aan de gasleiding hoef ik niks te wijzigen. Er komt geen oven in de nabijheid, en er is een stopkraan die (achter een luikje) in handbereik is.
Er komt enkel een 90 graden elleboogje na de stopkraan waar de slang wordt op aangesloten.
Voorts zal de waterleiding enkele centimeters moeten worden opgeschoven.
Mijn vraag is: Mag ik deze werken zelf uitvoeren en moet ik dit door een installateur laten "goedkeuren" ?
Ook is deze vraag van toepassing voor de electriciteit: Mag ik bijvoorbeeld een in-de-doe-het-zelf-handel verkrijgbare plint met stopcontacten plaatsen of dient dit ook gekeurd te worden?
Bedankt bij voorbaat voor uw reactie.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jan 2008 13:59 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic leidingen wijzigen
Afhankelijk van hoe handig je bent: je MAG het allemaal zelf doen. Alleen als je het nog nooit gedaan hebt, kan je beter iemand vragen die daar meer handigheid in heeft. Het geeft zo'n rommel als je waterleiding blijft lekken, of als je zekeringen er steeds uitvliegen

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• WebrepMicrosoft
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 jan 2008 14:05 #3 door WebrepMicrosoft
Beantwoord door WebrepMicrosoft in topic leidingen wijzigen
Dus het is toegelaten. [img]smileys/smiley1.gif[/img]
Ik las hier en daar namelijk dat je in Nederland steeds gewijzigde leidingen dient te laten goedkeuren door een erkend installateur m.b.t. de verzekering.

Tijd voor maken pagina: 0.141 seconden