- Ontvangen bedankjes 0
Eiken keuken schilderen
- Jodhz
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
15 jan 2008 13:10 #1
door Jodhz
riboko
Eiken keuken schilderen werd gestart door Jodhz
Hallo allemaal
Ik heb een eiken keuken (oudhollands dus veel riliefs) ) maar wil deze graag roomkleurig schilderen zodat er een soort engelse keuken ontstaat.
Volgens mij is de keuken afgelakt maar er zitten ook kunststofdelen in (plintjes e.d.) en gefineerde delen . Is er 1 methode die ik kan toepassen op de gehele keuken of moet ik voor elk materiaal een andere methode kiezen?
Ik heb een eiken keuken (oudhollands dus veel riliefs) ) maar wil deze graag roomkleurig schilderen zodat er een soort engelse keuken ontstaat.
Volgens mij is de keuken afgelakt maar er zitten ook kunststofdelen in (plintjes e.d.) en gefineerde delen . Is er 1 methode die ik kan toepassen op de gehele keuken of moet ik voor elk materiaal een andere methode kiezen?
riboko
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- Jungle
- Platinum-lid
15 jan 2008 15:30 #2
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Eiken keuken schilderen
licht schuren. Kunststof delen voorbewerken met kunststof primer, en houten delen eerst grondverf.
Alles goed ontvetten en stofvrij maken, tussen alle lagen licht opschuren.
Alles goed ontvetten en stofvrij maken, tussen alle lagen licht opschuren.
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- impulsje
- Bezoeker
16 jan 2008 12:17 #3
door impulsje
Beantwoord door impulsje in topic Eiken keuken schilderen
De lak dient geheel verwijderd te worden, lak en verf hechten over het algemeen vrij slecht. Het zal wel enige tijd goed gaan, maar met tegenaan stoten zal de verf eerder loslaten en heb je kans dat er grote stukken verf ineens loskomen. Dus eerst de hele laklaag verwijderen, daarna 2x gronden en dan aflakken,
door het kunststof eerst een primer gebruiken, of universele grondverf, deze grondverf kan je dan ook voor de houten delen gebruiken.
Verder natuurlijk goed ontvetten en schuren maar dat spreekt voorzich
door het kunststof eerst een primer gebruiken, of universele grondverf, deze grondverf kan je dan ook voor de houten delen gebruiken.
Verder natuurlijk goed ontvetten en schuren maar dat spreekt voorzich
Tijd voor maken pagina: 0.180 seconden