FANtv-nl-logo-mobile

Neff vaatwasser S5456X0 1.05

• van-eekeleng
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 mrt 2008 14:12 #1 door van-eekeleng
Neff vaatwasser S5456X0 1.05 werd gestart door van-eekeleng
Onze vaatwasser moet denk ik gereset worden want hij is met de programma's in de war.
Ik heb Neff in Amsterdam gebeld maar die vertelden niet hoe te resetten, maar wilden wel even een monteur langs sturen.
De jongedame die we aan de telefoon kregen wist op afstand te vertellen dat de pomp vervangen moest worden omdat die stuk was.
Alleen wilde zij niet horen dat hij het de ene keer wel deed en de andere keer weer niet.

Dus mocht iemand weten hoe ik hem kan resetten dan hoor ik het graag.

b.v.d.

PieterR PieterR2008-03-07 17:12:22

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07 mrt 2008 16:12 #2 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
Bij de meeste vaatwassers kun je alleen iets "resetten" indien er een eenmalig probleem is opgetreden. Een probleem dat af en toe voorkomt, heeft meestal niets met resetten te maken, en kan daarmee dus ook niet opgelost worden. De oorzaak van het probleem zal gevonden en verholpen moeten worden...

Misschien kun je omschrijven waar het probleem uit bestaat, wat doet hij op het moment dat hij "in de war" is wel en wat doet hij niet?

Veel voorkomend bij Neff (= Bosch/Siemens productie) vaatwassers zijn in elk geval problemen met het labyrinth en het watertoevoersysteem door vervuiling in de machine.

Wanneer je het E-nummer en FD-nummer vermeldt, kan er misschien nog meer over gezegd worden. Nummers staan vermoedelijk bovenop de rand van de deur.

Lees meer
07 mrt 2008 16:35 #3 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
Maar wel een hele knappe jonge dame, dat ze dat weet. Die wil ik wel in mijn winkel hebben, kan ze mij van te voren vertellen wat ik moet bestellen. Scheelt een hoop tijd

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• van-eekeleng
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07 mrt 2008 16:57 #4 door van-eekeleng
Beantwoord door van-eekeleng in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
E-nummer heb ik tot nu toe niet kunnen vinden maar ga straks even kijken op de bovenkant van de deur.

Jou vraag wat hij wel doet en wat niet is moeilijk uit te leggen, want hij doet alles...maar niet op het goede moment.

Het lijkt er op dat heel het programma door elkaar is geschud zodat hij begint met een programma en dan ineens een stuk van het programma over slaat en vervolgens weer ergens anders verder gaat.
Op een gegeven moment pompt hij al het water weg en dan hoor je gewoon dat hij lucht loopt te pompen, en dat durven we niet te lang door te laten gaan.

PieterR2008-03-07 20:13:10

Lees meer
07 mrt 2008 17:33 #5 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
Kijk hier eens of er een oplossing bij zit.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• van-eekeleng
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08 mrt 2008 06:22 #6 door van-eekeleng
Ik heb het E-nr. inderdaad in de deur gevonden, ik had er helemaal overheen gekeken het waren van die inslag letters terwijl ik naar een plaatje zocht.
Maar goed hier komen ze

E-nr: S5456X0/19
FD 7910 870299
TYP: S9VT1F
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, ik ga intussen eens kijken op de site die Cobra mij adviseerde.

Alvast bedankt voor de reakties.

vr. gr.

Pieter

• van-eekeleng
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08 mrt 2008 07:55 #7 door van-eekeleng
Ok, nieuwe info voor de experts.
Ik ben bezig met de soda methode en heb gemerkt dat na het wassen het water wordt weggepompt, maar dat er daarna niet opnieuw water wordt gepakt maar dat hij blijft pompen.

vr. gr.

Pieter

Lees meer
08 mrt 2008 08:53 #8 door wampie
Beantwoord door wampie in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
Ik heb even gekeken naar de uitvoering van je vaatwasser, waarvan je de onderdelentekeningen hier kunt vinden, tik daar het complete E-nummer in. Ga mbv de pijltjes rechtsboven naar andere gedeeltes van de vaatwasser.

Het voortdurend pompen geeft de indruk, dat er inmiddels water terecht is gekomen in de bodembak, waardoor de vlotter het beveiligingssysteem in werking heeft gezet. Dat komt dan bijv. door verstopping van de geribbelde slang, waardoor het water aan de bovenbkant van het labyrinth overloopt.

Mijn indruk is toch, dat je te maken hebt met die veel voorkomende problemen aan Bosch/Siemens vaatwassers van na 1997 (die van jou is van 1999) met (o.a.) het labyrinth.

Ik heb twee links met beschrijving van de werking van het watervulsysteem, helaas alleen in het duits, maar de plaatjes alleen helpen al een eind.

Wasserzulaufprobleme bei 60cm breiten Geschirrspüler ab ca. 1997

Wasserzulaufprobleme bei 60cm breiten Geschirrspüler mit Wärmetauscher ab ca. 1997

Hopelijk kom je er wat verder mee.

Edit: links aangepast, werkten niet lekker.Kees_2008-03-08 12:08:59

• van-eekeleng
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
09 mrt 2008 08:40 #9 door van-eekeleng
Ik heb na het nog eens bekeken te hebben toch maar besloten om er een expert bij te halen.
Weet iemand in de buurt van Almere een expert te zitten voor zulke klussen?

gr.

Pieter

• Thea-Schoofs-Waalen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
10 mrt 2008 08:15 #10 door Thea-Schoofs-Waalen
Beantwoord door Thea-Schoofs-Waalen in topic Neff vaatwasser S5456X0 1.05
Gouden gids?

Tijd voor maken pagina: 0.218 seconden