FANtv-nl-logo-mobile

Electra achter keukenkastjes opbouw of inbouw

• SAMMY
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
31 mrt 2008 19:24 #1 door SAMMY
Beste klussers,

Binnenkort word mijn nieuwe keuken geplaatst. Deze bestaat voornamelijk uit lades, met een corpusdiepte van 60cm (wat is dat?)
Nu ga ik zelf de electra aanleggen voor de combi en vaatwasser. Er is al een lose leiding voorzien maar niet op de juiste plaats. Kan ik gebruikmaken van opbouw materiaal op moet ik alles inbouw nemen. Volgens de keukenleverancier is de vrije ruimte tussen de lades en achterwand (beton) 6,5cm.
Nu heb ik er aan gedacht op de wcd's op plint hoogte te plaatsen. Echter mijn plint is 7cm hoog dus daar kom je achteraf niet makelijk bij

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31 mrt 2008 19:32 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic Electra achter keukenkastjes opbouw of inbouw
Achter de Combi heb je meestal meer dan genoeg ruimte voor je wcd. Combi is geen 60cm diep, meestal zet de keukenboer hem in het kastje erboven, gaatje in de achterwand waar dan de stekker komt zodat je hem er weer uit kan trekken. Vaatwasser kan je beter in het keukenkastje ernaast doen, waar ook de afvoer komt. Zo kan je er altijd makkelijk bij.

Lees meer
09 apr 2008 19:26 #3 door claujo13
Beantwoord door claujo13 in topic Electra achter keukenkastjes opbouw of inbouw
alle grote elektra verbruikers vaatwasser ,combimagnetron, wasmachine ,drogers, moeten achter een apparte groep je kunt ze het beste met een 5 polige stekker aansluiten (kan meer vermogen hebben) met betonnen muren moet het wel opbouw worden en aansluiting achter de apparaten geheel onder of geheel boven gewoon met grijze kabel YmVK of VmVK 3x 21/2mm

HJS

Lees meer
10 apr 2008 04:24 #4 door broem
Beantwoord door broem in topic Electra achter keukenkastjes opbouw of inbouw
Zeker niet alles moet met een 5-polige stekker (perilex) aangesloten worden.
Dit geldt alleen voor een zware oven.
De rest wordt gewoon met een normale wcd + stekker aangesloten.

Het opvolgen van het advies mijnerzijds is geheel voor uwer risico.

Lees meer
10 apr 2008 08:35 #5 door Ronny-Prang
Beantwoord door Ronny-Prang in topic Electra achter keukenkastjes opbouw of inbouw
Hoi,

Je kunt gewoon opbouw gebruiken.. wand de WCD moet via de achterwand van een kastje (bij VW kastje ernaast) bereikbaar zijn, dus komt er zowieso een gat in de achterwand.
De ruimte achter de kastjes is ruim genoeg, maar niet ruim genoeg voor WCD + Stekker. Dus dat word altijd een mooi gat. En dan kun je er ook goed bij.
Waar je wel voor moet opletten bij opbouw: leg electraleidingen niet op de muur achter koelkasten ed. Die hebben vaak de hele inbouwdiepte nodig. Dus het is veiliger om de leidingen op plinthoogte te houden, en vandaar omhoog te gaan naar de WCD's.
geldt overigens ook voor je water en afvoer...

of ik het weet, weet ik niet

Tijd voor maken pagina: 0.198 seconden