FANtv-nl-logo-mobile

Eiken Keukenblad koppelen?

• walian
  • walian's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
18 mei 2008 15:16 #1 door walian
Eiken Keukenblad koppelen? werd gestart door walian
Beste mede klussers.

Binnenkort ga ik zelf een IKEA keuken plaatsen bij mezelf, met een massief eiken werkblad. Echter de vorm van de keuken word een L-Vorm.

Nu is mijn vraag, wanneer ik de 2 delen ga monteren in de L-Vorm krijgen we een naad. Deze naad moet wel waterdicht worden, en de 2 delen van het blad zullen met elkaar verbonden moeten worden neem ik aan?

kan iemand me uitleggen hoe ik dit werkblad aan elkaar moet/kan verbinden, zodat ook de naad waterdicht is?

Met vriendelijke groet.

Peet

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18 mei 2008 18:44 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Eiken Keukenblad koppelen?
Er zijn speciale koppelstukken. Die trekken de bladen aan elkaar. Gebruik een watervaste lijm.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Lees meer
19 mei 2008 08:35 #3 door Denise
Beantwoord door Denise in topic Eiken Keukenblad koppelen?
Ik heb precies hetzelfde moeten doen voor mijn ikea-keuken.

Ik heb de koppelstukken van de oude keuken gebruikt. Die koppelstukken zijn eigenlijk niet veel meer dan een stuk draadeind met twee plaatjes metaal. Die kun je naar elkaar toetrekken.

Die koppelstukken monteer je over de 'las' heen aan de onderzijde. Daar moet je dus het blad infresen in een soort H-vorm, of een een beetje zoals een bot met twee knoken aan weerzijde er uit ziet.

Daarnaast heb ik de bladen niet 'koud' tegen elkaar aan gemaakt, maar ik heb een schuin hoekje gemaakt aan beide bladen. Van boven af gezien:

Dat helpt m.i. tegen ongewenst verschuiven en het oogt ook wel aardig. Bovendien was het werkblad van mijn vorige ikea-keuken ook zo verzaagd. Dat was destijds een besteld blad, met kunstof toplaag.

Anyway, de naad heb ik aan elkaar gelijmd en verder dichtgekit met een zwarte kit van bison: polymax. Is bestand tegen hoge temperaturen, chemische rommel etc. Heb ik ook mijn verzonken rvs spoelbak mee verlijmd en het houdt echt geweldig.

Overigens wordt de genoemde verbinding bij mij eigenlijk nooit echt nat. Alleen bij het schoonmaken, met een natte doek. In mijn keukenindeling wordt alleen de anderhalve spoelbak met metalen afzet-gedeelte echt nat.

Tijd voor maken pagina: 0.183 seconden