FANtv-nl-logo-mobile

Keuken laten maken

• Recruit
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
19 mei 2008 18:17 #1 door Recruit
Keuken laten maken werd gestart door Recruit
Beste forumlezers,

Wij zijn voornemens een nieuwe keuken te kopen of te laten maken.
Mijn idee is dat er veel keukens gemaakt worden die van niet al te hoge kwaliteit zijn. Wat ik hier mee bedoel is eigenlijk het volgende....

Geraamte is meestal gefineerd spaanplaat of dun MDF. Frontjes worden alleen nog maar gemaakt van MDF met een kunstof laagje. Over hang- en sluitwerk valt niets op aan te merken (of schiet ik hier in te kort)

Graag eens jullie (uw) reactie. Misschien zitten hier vakmensen die uit hobby overwegingen mooie keukens op maat kunnen maken...

vriendelijke groet,

Marchel Hofland

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19 mei 2008 18:39 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Keuken laten maken
Ben het op zich wel met je eens.
Heb zelf nu een Ikeakeuken samengesteld. Ben opzich zeer tevreden, maar het is wel allemaal mdf frontjes en spaanplaat kastjes.

Heb me laten informeren over massieve frontjes, maar aangezien ik een heel huis moet verbouwen/renoveren, werd dat toch een te grote kostenpost.

Heb je een heel groot budget, laat dan je keuken door een meubelmaker maken. Massief blijft toch het allermooiste.cobra2008-05-19 20:39:54

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
20 mei 2008 10:12 #3 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Keuken laten maken
Idd, welke keuken je neemt, maakt niet zo gek veel uit. Het is allemaal spaanplaat, en MDF frontjes.

Dingen waarin keukenboeren zich onderscheiden, zijn de bladen, de keus uit frontjes (folie, lak) en in mindere mate het hang en sluitwerk, wat in de regel bij 2 fabrikanten vandaan komt. (Hettich en 1 waarvan ik de naam kwijt ben).

Zo valt de Brugman keuken van mijn ouders net zo hard uit elkaar als mijn wonki-ponki budgetkeuken.

Ben je zelf handig, dan maak je je keuken zelf. Of deels zelf, deels laten doen (spuitwerk bijv). Niets is onmogelijk.

Ik heb net een ander huis gekocht, en daar komt een nieuwe keuken in. Dit wordt waarschijnlijk een IKEA keuken, met zelfgemaakt blad. Over het ontwerp ben ik nog niet uit, maar heb nog tot oktober...

Lees meer
13 sept 2008 12:47 #4 door tipy
Beantwoord door tipy in topic Keuken laten maken
Beste,

Uiteraard ben je kwalitatief beter af met een "écht" op maat gemaakte keuken omdat je op deze manier alle onderdelen kan kiezen.

bv : keuze van scharnieren , keuze van ladegelijders ,kernplaat van de corpussen ...

Het nadeel zal natuurlijk de prijs zijn , deze kan onmogelijk concureren met IKEA , maar de kwaliteit zal nog lang herinnerd blijven!

Ron3212008-09-13 17:58:08

Lees meer
13 sept 2008 15:37 #5 door Ralan
Beantwoord door Ralan in topic Keuken laten maken
mijn vader was een ambachtelijk meubelmaker en zoals hij vroeger keukens bouwde kom je ze niet meer tegen en denk ook bijna onbetaalbaar. misschien zijn er nog een aantal fanatieke houtbewerkers die wat willen bijverdienen om hun werkplaats verder uit te breiden en wellicht een keuken willen bouwen en plaatsen. heb een paar maanden geleden nog een badmeubel gebouwd bij vrienden en toen gekozen voor alles van multiplex en de kastdeurtjes voorzien van een teak fineerlaag

Lees meer
07 jan 2010 09:02 #6 door handyman
Beantwoord door handyman in topic Keuken laten maken
Hallo,

Je kan beter een keuken op maat laten maken zo kun je mooi zelf bepalen hoe je alles wil en weet je zeker dat het mooi word. Ik heb zelf ook een keuken op maat laten maken ben er heel blij mee.. voor de mensen die het ook willen, ik raad aan om eens een kijkje te nemen op www.kenger.com. Echt vak mensen!!!!!

Groetjes,

Lees meer
29 jan 2010 08:45 #7 door clare61
Beantwoord door clare61 in topic Keuken laten maken
Een keuken zelf maken kost wel erg veel tijd en geld. Als je een heel huis moet inrichten denk ik dat je beter je tijd kan besteden aan het algemene design en dan houd je ook nog wat budget over om dat aan andere leuke dingen te besteden voor je huisje :)

• Recruit
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 jan 2010 18:55 #8 door Recruit
Beantwoord door Recruit in topic Keuken laten maken
We zijn nu bijna 1 1/2 jaar verder en klaar met de keuken.
Het is een hand gemaakte keuken uit grootmoeders tijd geworden. De kosten vielen reuze mee en 100 % naar onze wensen. Bv een granieten werkblad, kastjes en laden die in de sponning vallen en alles van merantie en beuken. Gootsteen voorzien van zwart witte 5x5 tegeltjes. Het maken en plaatsen duurde wel erg lang maar het resultaat doet alles vergeten. Ik kan het iedereen aanraden......

Lees meer
30 jan 2010 18:21 #9 door homerus
Beantwoord door homerus in topic Keuken laten maken
Aloha Mr Kite,
Kun je een foto plaatsen? Ik ben wel benieuwd.

Lees meer
04 feb 2010 16:54 #10 door clare61
Beantwoord door clare61 in topic Keuken laten maken
Jaah lijkt me ook wel leuk om even te zien :)

Tijd voor maken pagina: 0.259 seconden