FANtv-nl-logo-mobile

afzuig-gat verplaatsen

• Ironmike
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
24 juni 2008 23:07 #1 door Ironmike
afzuig-gat verplaatsen werd gestart door Ironmike
Ik en mijn vriend hebben een bestaande woning gekocht, waarin wij het een en ander drastisch willen verplaatsen. Onderandere de keuken. De huidige bewoners hebben de keuken op een andere plek staan dan wij het wensen. Er bestaat ook al een afzuig-gat in de muur, maar niet waar wij onze keuken willen plaatsen. Heeft er iemand ervaring met het verplaatsen van de afzuig-gat? Is de huidige zodanig af te dichten? Ik zie jullie suggesties graag tegemoet.

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25 juni 2008 06:36 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic afzuig-gat verplaatsen
Graag wat meer info. Zit het oude gat op een centraal afzuigsysteem, of is het een doorvoer naar buiten. Moet het nieuwe gat op een centrale afzuiging komen of gelijk naar buiten?

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Ironmike
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
25 juni 2008 08:17 #3 door Ironmike
Beantwoord door Ironmike in topic afzuig-gat verplaatsen
Het oude gat is een doorvoer naar buiten. En het nieuwe gat gaat ook dmv van een doorvoer naar buiten, dus een nieuwe gat in de muur?!

Lees meer
25 juni 2008 11:05 #4 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic afzuig-gat verplaatsen
Yep, gewoon oude gat dichtmaken, en een nieuw gat boren.

Het dichtmaken kan op vele manieren. Wil je het netjes doen, dan aan de buitenkant nieuwe stenen er in, zodat het wegvalt in de tekening van de muur. Binnen purren, stuccen en schilderen o.i.d.
Nieuwe gat boren kan ook op verschillende manieren. Afhankelijk van het soort muur. Misschien even de installateur laten komen, en in 1 keer een mooi gat, met de juiste diameter laten boren. Of een boor huren.
De laatste keer, dat ik het met mijn hamerboor deed, ging ik door een betonmuur heen, en achteraf heb ik de boor te zwaar belast, dus nu heb ik een lekke oliering. Hij doet het nog wel, de boormachine, maar hij is er niet beter van geworden.
cobra2008-06-25 13:09:32

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

Tijd voor maken pagina: 0.135 seconden