FANtv-nl-logo-mobile

aankoop keuken

• wim-staman
  • wim-staman's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 juni 2008 14:32 #1 door wim-staman
aankoop keuken werd gestart door wim-staman
hey mensen,

ik ben opzoek naar een keuken.

maar heb geen flauw idee waar ik mij het best een zou kopen?

kunnne jullie mij misschien helpen?

waar hebben jullie je keuken gekocht en zijn jullie er tevreden van??

alvast bedankt?

windhond

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29 juni 2008 18:00 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic aankoop keuken
Ligt helemaal aan je wensen en aan je budget.

Ik heb zelf mijn keuken samengesteld bij Ikea. En natuurlijk zelf in elkaar gezet. Ben je goedkoper uit, en hou je dus geld over voor extra luxe dingen.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• wim-staman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29 juni 2008 18:02 #3 door wim-staman
Beantwoord door wim-staman in topic aankoop keuken
en welke keuken heb jij dan genomen?

geen klachten over? hoelang heb je hem al?

verder geen tips waar we best op letten als we in de ikea 1 kopen?

windhond

Lees meer
30 juni 2008 04:10 #4 door Jungle
Ik heb model stat gekozen. Mooie keuken, en je kan het zo mooi en groot maken, als je zelf wilt.
Ik heb hem sinds afgelopen november, bevalt prima.
En als er iets beschadigd is, kan je het zonder problemen ruilen. Minpuntje zijn de lange wachttijden. Bij klantenservice en bij afhalen.

• wim-staman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30 juni 2008 16:19 #5 door wim-staman
a fijn om te horen dat het wel degelijke keukens zijn bij ikea.

bv als je vandaag naar ikea gaat, hoelang moet je dan op u keuken wachten of hebben zij er steeds in stock?

hebben jullie de keukentoestellen ook bij ikea gekocht zoals de : oven, microgolf, kookplaten, kranen, spoelbak, dampkap en koelkast?

hebben jullie zelf jullie keuken geplaatst??

jullie werkblad hebben jullie dat ook bij ikea gekocht??

heb je soms een foto?

windhond

Lees meer
01 juli 2008 04:10 #6 door Jungle
Vaatwasser, koelkast, wasbak, oven en magnetron zijn allen van Ikea. Kookplaat is een neff 6 pits gas op glas. Die hebben we via een handige site gekocht, net als de quooker combi.

Als alles op voorraad is, kan je je keuken gelijk meenemen. Ik heb het voordeel, dat als ze in Haarlem iets niet hebben, ik zo kan doorrijden naar Amsterdam om daar de rest te halen.

En ja ik heb de keuken zelf geplaatst.
Alleen het werkblad zijn we nog steeds niet uit. Of mooi houtenblad, of graniet. Of toch een blad van steigerplanken. Dus die is nog niet klaar.

Zal vanmiddag eens kijken of het gaat lukken met die foto.

• Cid 
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 aug 2008 22:05 #7 door Cid 
Beantwoord door Cid  in topic aankoop keuken
Het is ook helemaal afhankelijk van wat je mooi vindt en wat evt. andere wensen en verwachtingen zijn.
Bij een zg. Uw Keukenspeciaalzaak (logo) krijg je naar mijn ervaring goed en kundig advies en gratis boekje met nuttige tips waar rekening mee te houden bij keukenplanning. De merken die ze daar verkopen, zijn bovendien vaak kwalitatief beter (duurzamer, praktischer e.d.) dan bij de 'keukenknallers'. Dat zie je echter pas vaak als je op details gaat letten of merk je in het gebruik, soms pas na een paar jaar. Een goed advies is bovendien ook erg prettig voor als je zelf geen tijd hebt alles uit te zoeken; een ervaren verkoper (en gebruiker) die niet te jong is kan ook dure fouten voorkomen. Ook heb ik het als erg prettig ervaren dat de keuken voor mij geplaatst werd; het is zelfs voor ervaren keukenlui nog een hele klus en je voorkomt discussies bij garantieaanspraken.
Als je wel veel zelf wilt plannen, is misschien de keukenplanner van Alno een tip (het schijnt dat Ikea ook zoiets heeft), je kunt hiermee vrij eenvoudig je eigen keuken ontwerpen en vervolgens in 3D bekijken (stijlen en fronten hierbij evt. snel af te wisselen) en m.b.v. een onderdelenlijst offertes vragen.

Bij grotere ketens is het verstandig goed op te letten dat je niet teveel betaalt, kortingen kunnen in actieperioden oplopen tot maar liefst 50% op apparatuur en meubelen (meestal niet het werkblad). Bovendien zit je vaak aan beperkingen vast zodra de orderbon is getekend (soms wil men ook nog wel eens wat Amerikaanse verkoopmethoden c.q. psychologische trucs gebruiken om dat doel te bereiken). Maar de besparingen wegen daar soms ruim tegenop (echter dus lang niet altijd: zij moeten ook geld verdienen).Cid 2008-08-24 00:12:38

• wim-staman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
05 nov 2008 15:16 #8 door wim-staman
bedankt voor de tip. maar xl keukens zegt me weinig. ken ik niet.

windhond

Lees meer
23 dec 2008 15:41 #9 door clemens
Beantwoord door clemens in topic aankoop keuken
Ik ben op zoek naar een winkel/webshop waar ik alleen de keukenkasten kan kopen. Dit moet wel een goede kwaliteit zijn voor een aantrekkelijke prijs. Blad en apparatuur wil ik appart aanschaffen omdat keuze via keukenboer beprekt is en apparatuur en blad via internet minimaal 50% goedkoper is. Wie heeft hier ervaring mee of kent zo'n bedrijf?

Groet,

Roel

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
23 dec 2008 18:27 #10 door Herman
Beantwoord door Herman in topic aankoop keuken
Het wordt saai, maar ook ik heb mijn kastjes bij IKEA gekocht, de apparatuur deels IKEA, deels Boretti, en het blad bij www.diapol.com .

Enige nadeel van IKEA kastjes is de beperkte hoogte (ik heb een hoog werkblad, mijn kastjes hadden best 12cm hoger mogen zijn) en als tweede de beperkte keus in deurtjes. (de kleur is minder interessant, de gelakte deurtjes kan je altijd laten overspuiten)

Overigens wilde Bruynzeel me de kastjes ook best leveren. Maar was ik net zoveel kwijt voor alleen de kastjes als ik nu voor de hele keuken ben...

Tijd voor maken pagina: 0.191 seconden