FANtv-nl-logo-mobile

Ikea of duitse keuken

• ceddielive
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
10 sept 2008 14:44 #1 door ceddielive
Ikea of duitse keuken werd gestart door ceddielive
Zoals velen ben ook ik op zoek naar een keuken van max 6000 euro.
Ik twijfel nog erg tussen een keuken bij de ikea en evt een keuken kopen in duitsland. Heeft iemand hier ervaring mee ?

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10 sept 2008 14:53 #2 door Jungle
Beantwoord door Jungle in topic Ikea of duitse keuken
Keuken in duitsland niet, ikea keuken wel. Ik ben dik tevreden met mijn nieuwe keuken. EN je kan hem zo duur maken als je zelf wilt.

I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
15 okt 2008 15:56 #3 door Herman
Beantwoord door Herman in topic Ikea of duitse keuken
Ik heb nu een nieuwe IKEA keuken, maar met een Boretti fornuis, en een granieten blad van Diapol.com. Inbouwapparatuur heb ik wel van Ikea.

Conclusie tot dusver:

-IKEA kastjes zijn degelijk en stabiel, en de (MDF gelakte) frontjes zijn van prima kwaliteit. (met de folie fronten geen ervaring). Ook het gebruikte hang en sluitwerk is van prima kwaliteit. Enige nadelen: Lades zijn lastig te verwijderen, en op de deur van de koelkast past geen dempertje.

-Whirlpool for IKEA apparatuur: Alles werkt. De koelkast is echter wat aan de kleine kant (smal, motor neemt hap uit interieur). Idem voor de vaatwasser, alhoewel die begint te wennnen. Het gebruiksgemak van de combimagnetron is wat minder dan van de losstaande LG die ik hiervoor had.

-Boretti fornuis en afzuigkap: Geen klagen over. Kost echter wel wat. Ik heb de VT96IX, het "budgetmodel" omdat dit de enige is waarvan de vangschaal 1 geheel is met de rest van de bovenkant. Is makkelijker schoonmaken dan een vangschaal met randjes en schroefjes. Afzuigkap geen klagen over. Handige feature is dat de kap met een vertraging van 5 minuten uitgezet kan worden. Ik heb het ding bij een keukenboer in Joure vandaan, scheelde enorm veel geld. En nog gebracht ook... Marktplaats is je vriend.

-Granieten blad: Het ligt nu 1 dag, dus over gebruiksgemak nog geen conclusie. Wel schrijnend dat een echt granieten blad (veel) goedkoper was dan een composieten blad bij IKEA. Dit voornamelijk door de afwijkende diepte van het blad (69 cm) en de forse prijs van smetplinten bij IKEA. Het blad heb ik laten maken bij diapol.com, ingemeten en geplaatst door dezelfde mensen, en tot volle tevredenheid. Ze spreken alleen geen Nederlands (waren Estlanders welke in Frankrijk woonden). Maar als dat nou het grootste probleem is... Engels spreken ze wel.

Enige echte kanttekeningen:
De warmhoudlade van IKEA zou theoretisch op dezelfde hoogte moeten zitten als de bovenste lades van de kastjes, maar deze zit 1 cm hoger. (en is correct gemonteerd). Om dit te corrigeren moet het frontje van de warmhoudlade sneuvelen. Maar ik ga het oplossen. Al is het het laatste wat ik doe.

Dan kan ik direct de afwijkende greep van de warmhoudlade vervangen voor een passende greep bij de keuken...

Als je een hoge keuken wilt (werkhoogte 97 cm) dan moet je de poten op blokjes zetten, ze halen het niet. Bij een luxere keukenzaak kan je dan kiezen voor hogere kastrompjes, waardoor je wat meer opbergruimte hebt. Ik heb nu gewoon hele hoge plinten. (zelf gemaakt, die van IKEA halen mijn hoogte niet)

Ikea heeft mooie inlegsteuntjes voor in de lades voor kruidenpotjes. De kruidenpotjes zelf zijn echter uit het assortiment.... Ikea, SHAME ON YOU!
Een gang naar een lokaal kruidenwinkeltje bracht gelukkig uitkomst.

Tijd voor maken pagina: 0.151 seconden