FANtv-nl-logo-mobile

nieuwe keuken en later een nieuwe vloer...?!?!?!

• Bok-Peter
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
11 sept 2008 19:36 #1 door Bok-Peter
Hallo!

Een klein jaartje geleden hebben wij een nieuw huis gekocht.
Er is al heel erg veel geklust, maar er moet nog veel meer gebeuren.

Nu is onze keuken aan de beurt... omdat de huidige keuken van ellende uit elkaar valt.
Op den duur willen we ook de vloer nog onder handen nemen.
Op dit moment ligt er laminaat op de vloer, het moeten op den duur plavuizen worden.

Mijn vraag is nu: moeten we bij het zetten van de keuken rekening houden met de verandering van de vloer? En HOE??

Het is een L-vormige keuken van de Ikea..

Ik hoop snel iets van jullie te horen
(ze komen de keuken as maandag bezorgen...... SPANNEND!!)

Groetjes, Elena Eleentje2008-09-11 21:37:10

HANDJES UIT DE MOUWEN!!

Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11 sept 2008 20:46 #2 door Anne-Marie
Beantwoord door Anne-Marie in topic nieuwe keuken en later een nieuwe vloer...?!?!?!
In elk geval de keuken niet op het laminaat zetten . Wij kregen wel het advies de plavuizen eerst te leggen omdat je dan de boel mooi kan afwerken. Nu zul je de keuken zo moeten plaatsen dat je later de tegels er nog (deels) onder kan leggen. Plint die je nu gaat krijgen zal dan opnieuw op maat gezaagd worden, tenzij de plavuizen toevallig op dezelfe dikte zouden uitkomen als het laminaat en ondervloer.

• Bok-Peter
  • Onderwerp Auteur
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13 sept 2008 10:36 #3 door Bok-Peter
Beantwoord door Bok-Peter in topic nieuwe keuken en later een nieuwe vloer...?!?!?!
Bedankt voor je reactie.
Groetjes, Elena.

HANDJES UIT DE MOUWEN!!

• Herman
  • Bezoeker
  • Bezoeker
14 sept 2008 08:26 #4 door Herman
Beantwoord door Herman in topic nieuwe keuken en later een nieuwe vloer...?!?!?!
Als je de plavuizen op vloerverwarming gaat leggen, hou er dan rekening mee dat de vloer een flink eind omhoog komt. Ik heb net een huis gekocht waar de keuken is blijven staan bij het leggen van de nieuwe vloer (vloerverwarming + belgisch hardsteen) waarbij de vloer 6cm omhoog is gekomen. Hierdoor was de keuken veel te laag geworden, en deze heb ik er nu uitgehaald. De "kuil" waarin de keuken stond heb ik gevuld met beton, en een nieuwe keuken erop gezet. (nieuwe keuken moest natuurlijk groter worden, omdat er onder de oude keuken geen tegels lagen.

Een oplossing die ik nu kan bedenken voor je is de volgende:

-zoek een goede hoogte voor de keuken. Standaard zijn keukens wat aan de lage kant in mijn ogen. Ik heb nu een keuken met een hoogte van 97 cm, terwijl 85-91 cm nog steeds de norm is. Goed uitproberen dus, in de keukenstudio en bij mensen thuis. Neem een meetlint mee!

-zoek uit wat de totale dikte wordt van de nieuwe vloer. Laat je ook voorlichten of de dekvloer wellicht weggehakt wordt als er vloerverwarming gebruikt wordt. Voordeel is dan dat de boel lager blijft, zodat je deuren niet te laag worden.

Deze twee hoogtes bij elkaar opgeteld is de hoogte van je nieuwe keuken. Het kan zijn dat je laminaatvloer nu eigenlijk te laag is, ofwel je keuken nu iets te hoog. overweeg dan eens om vlonderdelen oid op de vloer te leggen bij de keuken.

Laminaat is overigens ongeveer 1cm dik.

En dan nog wat: vloerverwarming kan ook ingefreesd worden in de dekvloer (dan kom je niet veel omhoog met de vloer) maar dan moet je wel zeker weten dat er niets belangrijks in de vloer ligt (elektra en waterleidingen)Herman2008-09-14 10:27:29

Tijd voor maken pagina: 0.169 seconden