- Ontvangen bedankjes 0
Vaatwasser klopt bij waterinlaten
- mesquite
- Onderwerp Auteur
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
29 okt 2008 06:45 #1
door mesquite
xxx
Vaatwasser klopt bij waterinlaten werd gestart door mesquite
Betreft een NEFF vaatwasser, S5446-XO/34, FD 8203.
Voorheen hadden wij een AEG machine die voordat hij het begaf, geen problemen gaf. Er staat nu bovengenoemde machine die klappende geluiden maakt in de aanvoerslang ( met aansluitstuk) gedurende de momenten dat er water ingelaten wordt, en dat is een repeterend geluid,alsof elke keer de vulventielen open en dichtgezet worden. De machine is wel eens verstopt geweest ( veel water bleef er in staan, en dat gebeurt af en toe nog wel eens), maar na het vinnetje van de afvoerpomp onderin gereinigd te hebben, is dat verholpen.De waterleing ligt wel zodanig dat bij snel open en dichtdraaien van enige kraan, het bekende klappende geluid hoorbaar is
Heeft iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden, aangezien de kraan aan een tussenwand gemonteerd is die ook aan de huiskamer grenst, en het behoorlijk irriterend werkt.Verder werkt de machine goed.,
piedro712008-10-29 09:46:54
Voorheen hadden wij een AEG machine die voordat hij het begaf, geen problemen gaf. Er staat nu bovengenoemde machine die klappende geluiden maakt in de aanvoerslang ( met aansluitstuk) gedurende de momenten dat er water ingelaten wordt, en dat is een repeterend geluid,alsof elke keer de vulventielen open en dichtgezet worden. De machine is wel eens verstopt geweest ( veel water bleef er in staan, en dat gebeurt af en toe nog wel eens), maar na het vinnetje van de afvoerpomp onderin gereinigd te hebben, is dat verholpen.De waterleing ligt wel zodanig dat bij snel open en dichtdraaien van enige kraan, het bekende klappende geluid hoorbaar is
Heeft iemand enig idee wat hier aan gedaan kan worden, aangezien de kraan aan een tussenwand gemonteerd is die ook aan de huiskamer grenst, en het behoorlijk irriterend werkt.Verder werkt de machine goed.,
piedro712008-10-29 09:46:54
xxx
Gelieve Inloggen om deel te nemen aan het gesprek.
- wampie
- Senior lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
29 okt 2008 09:31 #2
door wampie
Beantwoord door wampie in topic Vaatwasser klopt bij waterinlaten
Dit is een 'bekend' probleem bij BSH (Bosch/Siemens) vaatwassers (Neff komt ook uit die stal). Oorzaak schijnt vooral vervuiling te zijn van het labyrinth en de geribbelde slang die vanaf het labyrinth gaat.
Details ken ik zelf niet, ben niet heel erg thuis in BSH.
Er is veel over te vinden, ik ken oa een duitstalige handleiding voor dit soort problemen.
Zie Wasserzulaufprobleme bei 60cm breiten Geschirrspüler mit Wärmetauscher ab ca. 1997
Verder zijn dit soort problemen erg veel hier beschreven, kijk daar dus zowel bij Bosch, Siemens als Neff vaatwassers.
Details ken ik zelf niet, ben niet heel erg thuis in BSH.
Er is veel over te vinden, ik ken oa een duitstalige handleiding voor dit soort problemen.
Zie Wasserzulaufprobleme bei 60cm breiten Geschirrspüler mit Wärmetauscher ab ca. 1997
Verder zijn dit soort problemen erg veel hier beschreven, kijk daar dus zowel bij Bosch, Siemens als Neff vaatwassers.
- dalisah26
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 apr 2010 12:14 #3
door dalisah26
Beantwoord door dalisah26 in topic Vaatwasser klopt bij waterinlaten
hallo,
ik heb een neff vaatwasmachine,op het einde van de programma blijft er nog altijd water in en dikwijls daarna start de machine niet meer. Kan dit dat de pomp kapot is?probleem is dat ik niet bij de pomp geraak,weet iemand waar de pomp ligt, en hoe ik er gemakkelijk aan geraak voor deze te demonteren?of ligt ergens anders het probleem?gelieve dringend hulp
e nr S54e3xoeu/23 type sl15j1f
fd nr 8703
ik heb een neff vaatwasmachine,op het einde van de programma blijft er nog altijd water in en dikwijls daarna start de machine niet meer. Kan dit dat de pomp kapot is?probleem is dat ik niet bij de pomp geraak,weet iemand waar de pomp ligt, en hoe ik er gemakkelijk aan geraak voor deze te demonteren?of ligt ergens anders het probleem?gelieve dringend hulp
e nr S54e3xoeu/23 type sl15j1f
fd nr 8703
- Jungle
- Platinum-lid
24 apr 2010 14:47 #4
door Jungle
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
Beantwoord door Jungle in topic Vaatwasser klopt bij waterinlaten
Kijk even
hier
. Is wel in het engels
I'm trying to find myself.
If I should get back, before I return, please ask me to wait.
- dalisah26
- Nieuw lid
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
24 apr 2010 19:11 #5
door dalisah26
Beantwoord door dalisah26 in topic Vaatwasser klopt bij waterinlaten
thx voor reply maar vind niks terug,of toch n heel kort uitleg waar ik niks mee kan aanvangen. kzou eigenlijk moeten weten wat t probleem is,volgens mij pomp defect,en hoe ik aan de pomp geraak.
Tijd voor maken pagina: 0.281 seconden